Úgy néz ki azok a hírek lesznek igazak, amik a Tesla Model S és X megújulását vélik a gyártó két ünnep közötti, szokatlanul hosszú leállása mögött. Akkor Elon Musk maga küldött a fremonti gyár dolgozóinak levelet arról, hogy az említett két típus gyártását biztosító szalagok leállását tervezik 2020 december 24 és 2021 január 11 között. Természetesen a Tesla is rendszeresen beütemez leállásokat, amik a karbantartást szolgálják, ám ez a 18 napos leállás szokatlanul nagy. A leállás idejére a Tesla fizetett szabadságra küldi az érintett gyártósor dolgozóit és semmilyen további információt nem osztott meg az alkalmazottakkal.
Most pedig egy újabb erős bizonyítékot tudunk mutatni, ami alapján szinte biztos, hogy valami készül. Belsős információk szerint a Tesla közleményben tudatta az értékesítési kirendeltségeket és a témában dolgozó kollégáit, hogy a hónap végéig minden Model S és Model X-nek el kell tűnnie a raktárakból és a kereskedések kirakatából! Ilyen jellegű megmozdulások más cégeknél akkor időszerűek, ha egy új terméknek kell a szabad kapacitás, amit a régi árukészlet kiárusításával lehet mozgósítani.
Azt a következtetést tehát jó eséllyel levonhatjuk, hogy valami újnak kell a szabad kapacitás, hiszen a régi gyártása leáll ezzel egyidőben. Ezen felül van még más jel is, ami újdonságok érkezésére utal, ez pedig a vételár növekedése. Novemberben Európa számos pontján jelentették a Tesla felhasználók, hogy az utóbbi napokban egy sajnálatos folyamat zajlott le a gyártó konfigurátorában, ami áremelkedést hozott magával. A Model 3 esetében volt a legkisebb a drágulás, itt 500 és 1000 euróval nőtt az autó ára, míg a Model S és Model X már nem úszta meg ennyivel, itt piactól függően 5000 euró is lehet a növekmény. Ennek következtében egy új Model S Németországban most 82 000 euróról indul.
De képben lehet még a Palladium-projekt is, mint árfelhajtó tényező. Még nem tudjuk, hogy a Palladium milyen nagy változásokat fog hozni, de egyes információk szerint a modellfrissítés új akkumulátorokat és hajtásláncot fog tartalmazni, ami a Model S és a Model X következő, Plaid verziójának lehet az alapja. Az új hajtáslánc lehetővé teszi a Plaid verzióhoz szükséges három motoros konfigurációt, aminek köszönhetően javul a teljesítmény, továbbá hatékonyabbak is lesznek a jelenlegi társainál.