Ősszel érkezik az első csúcs-elektromos Audi

0

A luxuskategóriás elektromos autók is egy szelete a jövő mobilitásának és egyre több versenyző sorakozik fel a képzeletbeli startvonalhoz. A Mercedes-Benz EQS és a tisztán elektromos Jaguar XJ már létező modellek, bár mindkettő még csak a végső tesztelés fázisában van, fóliázott utcai prototípusok formájában. Viszont érkezésük nem kérdés, csupán annak időpontja nem tisztázott még, éppen ezért az Audi sem maradhat adós egy versenyzővel.

Részben ezért is jött létre az Audin belül az Artemis Projekt, melynek célja az új technológiák kifejlesztése, melyeket elektromos autókban használhatnak fel. A kezdeményezést az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann indította azzal a céllal, hogy „az Audi számára egy úttörő modellt dolgozzon ki gyorsan és bürokráciamentesen. Az Artemis projekt célja új technológiák kifejlesztése az elektromos és automatizált vezetéshez, konkrét modellreferenciával.” A projektben a világ legjobb mérnökei, tervezői és kreatív elméi vesznek részt, így vélhetően nagyot fog szólni, amivel előrukkolnak majd. A várható végső létszám 250 fő, de azt még nem tudni, ebből mennyi pozíció került betöltésre.

A cél és az eszköz tehát adott, már csak a munkát kell tisztességesen elvégezni, amivel az Audinak sosem volt problémája. Az első Artemis Projekten belül megálmodott típust pedig már az idén ősszel (szeptember 7-21) megismerhetjük, az IAA Mobility rendezvényen, ami most először kerül Münchenben megrendezésre a kiállítás 123 éves történetében. Erről a német Mobilwoche magazin számolt be cikkében. Ebben megszólal egy projektre delegált belsős informátor is, aki szerint a majdan bemutatandó modell „sportos, elegáns keveréke lesz az Avant és a négyajtós kupé karosszériának”. Elmondása alapján az újdonság várhatóan A9 e-tron néven érkezhet majd meg és sokban hasonlít majd a 2014-ben bemutatott Prologue tanulmányautóra. Utóbbiról hoztunk el egy galériára való képet:

További érdekesség, hogy 2020 decemberétől az Artemis projekt kívül került az Audi organizációjából. Erről a projekt vezetője (managing director), Alexander Hitzinger számolt be LinkedIn csatornáján. Maga is az autósportokban kezdte karrierjét, köztük a Formula 1 mérnökcsapatában, tehát van rálátása a technológiákra. A különválás azonban nem várt kihívásokat is hozott a projektben résztvevőknek, hiszen az Audi szárnyai alól kilépve együtt kell dolgozniuk a Porsche és a Bentley mérnökeivel is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!