A VW jelenlegi vezérigazgatója Herbert Diess, aki 2015 óta tevékenykedik a vállalat vezetőjeként. Előző munkahelye szintén Németországban volt, a BMW-nél. Mondhatnánk, hogy egy átlagos cégvezető, ám az elektromos mobilitás szempontjából igenis fontos és érdekes ember, hiszen vezetése alatt észrevehetően aktív a márka ezen a területen. Pont ezért jó pár vezető ellenszenvét is sikerült kivívnia magának, akik más utat választanának a Volkswagen számára. A sikeres átállás érdekében nem volt rest arra sem, hogy felvegye a kapcsolatot a téma egyik legnagyobb szakértőjével, a Tesla vezérével, aki Elon Musk.
A kapcsolatuk baráti és állítólag heti szinten beszélnek telefonon, vélhetően az elektromos autózás is jó párszor szóba kerül. Az VW ID.3-at például ki is próbálta Musk, amikor a Giga Berlin építkezésén járt pár hónapja.
Herbert Diess beismerte, hogy az autók gyártásának ismerete manapság egy kis része csak az üzletnek. A Volkswagen évtizedek alatt megszerzett tapasztalata nem elegendő, ha elektromos autókat kell építeni főleg, ha ezeknek az elektromos járműveknek integrálódniuk kell az internethez. Mint ahogy az okostelefonok tették a hagyományos telefonokhoz képest. Diess nem akar úgy járni, mint a Nokia.
A Volkswagen ki akarja fejleszteni a saját operációs rendszerét, amit mások is felhasználhatnak. Tehát azt a megközelítést alkalmaznák, mint az Android és nem azt, amit az Apple. A Hon Hai (Foxconn) hasonló javaslattal állt elő, ami azt mutatja, hogy az autógyártóknak nem csak másik autógyártókkal kell majd versenybe szállniuk az operációs rendszerek tekintetében.
Mivel törekvéseit sokszor nehezítették a vállalaton belüli érdekek, így pár napja egy bizalmi szavazást indított maga ellen, a célja ezzel az volt, hogy lássa, van-e értelme az erőfeszítéseinek.
Ez a szavazás pedig megtörtént, aminek eredménye az, hogy Diess és tervei folytathatják a megkezdett utat, ezzel is segítve a Volkswagen transzformációját.
„Innentől együtt haladhatunk a Volkswagen történetének legnagyobb átalakulása felé. A következő években is folytatjuk a megkezdett fejlesztéseket az elektromos mobilitás, a digitalizáció, valamint az akkumulátortechnológia területén és ezzel egyidejűleg megkezdjük a Csoport minden márkáját érintő költség realizálást, hogy biztosítsuk a Volkswagen jövőben életképességét!”