Újabb mérföldkőhöz érkezett el az Audi elektromos meghajtással kapcsolatos karrierje, hiszen pár nappal ezelőtt kezdődött el az e-tron termékcsalád második tagjának gyártása. Az e-tron GT ráadásul az első olyan tisztán elektromos Audi, aminek gyártása Németországon belül zajlik. Az első családtag az e-tron SUV, amit viszont az Audi brüsszeli gyárában szerelnek össze 2018 szeptembere óta.
Az e-tron GT ellenben német gyártású lesz, de persze az egyes komponensek külföldről származnak majd, köztük a győri Audi Hungária által legyártott elektromos motorok is! A típus összeszerelése az Audi Böllinger Höfe melletti gyárában kezdődött meg, ráadásul egy pluszban megvalósult célkitűzés eredményeként karbon-semleges módon.
„Böllinger Höfe-ben mostantól a szenvedély találkozik a pontossággal, az innovációval és a fenntarthatósággal: ott indult el ugyanis a teljesen elektromos meghajtású Audi e-tron GT sorozatgyártása. A kiemelkedő teljesítmény és a környezettudatosság kéz a kézben jár itt. 100% ökoenergiával és regeneratív forrásokból származó hővel a termelés nettó szén-dioxid-semleges. Az erőforrás-takarékos járműgyártási folyamat kerüli a papírt és más csomagolási megoldásokat, helyettük zárt alumínium és polimer konténereket használ.”
A környezettudatosság tehát a GT esetében is a legfontosabb szempontok között van és ez az első olyan Audi, amihez nem került legyártásra egyetlen fizikai prototípus sem, ezzel is csökkentve a keletkezett hulladékot. Az Audi gyár Böllinger Höfe-ben azért is különleges, mert bár 2018 óta itt kerül összeszerelésre az R8 is, egy nemrég befejezett gyárbővítés után jól megfér egymással mostantól a belsőégésű és az elektromos meghajtás csúcstechnológiája.
A gyártás tehát megkezdődött, de sajnos a technikai részletek és az ár továbbra sem lett megerősítve az Audi részéről. Még előrendelni sem lehet az autót, erre csupán 2021 tavaszától lesz lehetőség, vélhetően a hivatalos premier után. Az e-tron GT ugyanazon a platformon alapszik majd, mint a Porsche Taycan, így vélhetően a tudás is hasonló lesz a két típus esetében. A tanulmányautó 2018 novemberében került bemutatásra és a szedán formán alapuló autó dizájnmegoldásai már akkor is hatalmas sikert arattak, azóta pedig számos filmben kapott szerepet, amit az Audi nem titkoltan marketing célokból oldott meg!