Beindult az Audi e-tron GT gyártása Németországban

0

Újabb mérföldkőhöz érkezett el az Audi elektromos meghajtással kapcsolatos karrierje, hiszen pár nappal ezelőtt kezdődött el az e-tron termékcsalád második tagjának gyártása. Az e-tron GT ráadásul az első olyan tisztán elektromos Audi, aminek gyártása Németországon belül zajlik.  Az első családtag az e-tron SUV, amit viszont az Audi brüsszeli gyárában szerelnek össze 2018 szeptembere óta.

Az e-tron GT ellenben német gyártású lesz, de persze az egyes komponensek külföldről származnak majd, köztük a győri Audi Hungária által legyártott elektromos motorok is! A típus összeszerelése az Audi Böllinger Höfe melletti gyárában kezdődött meg, ráadásul egy pluszban megvalósult célkitűzés eredményeként karbon-semleges módon.

„Böllinger Höfe-ben mostantól a szenvedély találkozik a pontossággal, az innovációval és a fenntarthatósággal: ott indult el ugyanis a teljesen elektromos meghajtású Audi e-tron GT sorozatgyártása. A kiemelkedő teljesítmény és a környezettudatosság kéz a kézben jár itt. 100% ökoenergiával és regeneratív forrásokból származó hővel a termelés nettó szén-dioxid-semleges. Az erőforrás-takarékos járműgyártási folyamat kerüli a papírt és más csomagolási megoldásokat, helyettük zárt alumínium és polimer konténereket használ.”

A környezettudatosság tehát a GT esetében is a legfontosabb szempontok között van és ez az első olyan Audi, amihez nem került legyártásra egyetlen fizikai prototípus sem, ezzel is csökkentve a keletkezett hulladékot. Az Audi gyár Böllinger Höfe-ben azért is különleges, mert bár 2018 óta itt kerül összeszerelésre az R8 is, egy nemrég befejezett gyárbővítés után jól megfér egymással mostantól a belsőégésű és az elektromos meghajtás csúcstechnológiája.

A gyártás tehát megkezdődött, de sajnos a technikai részletek és az ár továbbra sem lett megerősítve az Audi részéről. Még előrendelni sem lehet az autót, erre csupán 2021 tavaszától lesz lehetőség, vélhetően a hivatalos premier után. Az e-tron GT ugyanazon a platformon alapszik majd, mint a Porsche Taycan, így vélhetően a tudás is hasonló lesz a két típus esetében. A tanulmányautó 2018 novemberében került bemutatásra és a szedán formán alapuló autó dizájnmegoldásai már akkor is hatalmas sikert arattak, azóta pedig számos filmben kapott szerepet, amit az Audi nem titkoltan marketing célokból oldott meg!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!