A következő év végére a Fiat modellek 60 százaléka elektromosítva lesz Luca Napolitano, a Fiat, a Lancia és az Abarth márkák vezetője szerint.
A Fiat elektrifikációja azonban sajnos nem azt jelenti, hogy új hálózatról tölthető, vagyis tisztán elektromos vagy plug-in hibrid modellekkel állnak elő. Ők inkább a hagyományos hibrid vonalat fogják erősíteni.
Már van hibrid változata a Fiat 500-nak, a Pandának és a Lancia Y-nak is. Nemsokára pedig érkezni fog a 500X és a Tipo hibrid változata is. Valamint ott van még a vadonatúj Fiat 500 electric és a Fiat E-Ducato is. Ezeknek köszönhetően, valamint annak, hogy viszonylag kevés modellel van jelen a piacon igen gyorsan el tudja majd érni a kitűzött célt.
A kérdés már csak az, hogy a Fiat elektromosított autóinak az értékesítése mikor éri el a 60 százalékos arányt? Azonban ennél talán még fontosabb az a kérdés, hogy mikor érik el a 60 százalékos eladási arányt a cég által értékesített teljesen elektromos autók?
Látszanak, a Fiat törekvései az elektrifikációra, azonban az Európai Unió által megszabott kibocsájtási normákat még így sem sikerült teljesíteniük, ezért kellett kvótát vásárolniuk a Teslától.
További hibridek és néhány hálózatról tölthető modell bevezetése ma már elengedhetetlen a Fiat esetében és általánosságban az FCA csoport számára. Azonban még ez sem biztos, hogy elegendő lesz az egyre csak szigorodó kibocsájtási szabályzások betartására.
Sok európai gyártónak okoz problémát az EU kibocsájtási normáinak betartása, ezért a legtöbb gyártó rohamosan növeli az elektromos autóinak a számát, hogy elkerülhesse a büntetést. Azonban itt is vannak kivételek és nem is mindenkinek sikerült. Egyébként a legtöbb gyártó mára már ebben a technológiában látja a jövőt.
A Fiat azonban az egyszerűbb utat választotta, ami egy erősen kritizált kiskapu a szabályzásban. Pénzért vett át kvótát a Teslától, így tehát a saját kibocsájtása csak papíron csökkent a valóságban nem változott semmi és olcsóbb volt ez a megoldás, mint a bírság kifizetése.