A NEXTGen digitális rendezvényen a Mini bemutatott egy igen érdekes kis tanulmányautót, mely a térlátás egészen új formáját hozza el. A tervezők kihasználták az elektromos meghajtás „lapossága” adta lehetőségek tárházát.
A közleményük szerint az elektromos meghajtás és az önvezetési funkciók következetes használata igen nagy szabadságot adott a tervezőknek a külső és belső tekintetében egyaránt. Ez a megközelítés igen szokatlan a BMW csoporttól, ugyanis a cég eddig a vegyes platformok híve volt. Ezen vegyes platformoknál általában az elektromos autók esetében kellett kompromisszumokat kötniük például a kardánalagút vagy a motortér kialakításánál.
„1959-ben a legelső Mini a keresztirányú motorral hozott egy kis forradalmat a járműgyártásba” – mondta Oliver Heilmer, a Mini vezetője. „A Mini Urbanaut segítségével pedig átgondoltuk és még inkább megnöveltük az autó belsejében lévő hasznos felületet annak mértéhez képest.”
A Vision Urbanaut célja, hogy egy tágas belső élményt teremtsen, amely nagyon eltér a hagyományos autóktól. A bejutás egy nagy tolóajtón keresztül történik, ami szűk parkolóhelyek esetében is praktikus lehet.
Az autó négyüléses és a vezetőülés továbbra is rendelkezésre áll, sőt még a kormány is. Az elrendezés azonban igazán egyedi és rugalmas, álló helyzetben például a kormánykerék leengedhető és a vezetőülés elfordítható. A leengedett műszerfal pedig újabb ülőfelületté válik melyet a tervezők csak napágynak neveznek. A sötétebb hátsó területeket pedig „hangulatos sarokként” szánják a pihenésre.
A belső tér és a hajtástechnológia legtöbb eleme valószínűleg egyelőre még csupán koncepció marad, azonban a BMW arra utalt, hogy vannak olyan elemek, melyek sorozatgyártásba kerülnek majd.
Újragondolták a Mini „arcának” klasszikus kinézetét is, a LED fényszórókat egy alumínium szerkezet mögött helyezték el és csak akkor vállnak láthatóvá, ha felkapcsoljuk őket. Továbbá megjelent az „intelligens hűtőrács” is, amely mögé számos érzékelőt építettek be, ezt a megoldást láthattuk a BMW iX esetében is.
A BMW nincs egyedül az ilyesfajta koncepciók tekintetében. A Volkswagen korábban már bemutatta a Sedric nevű igen hasonló tanulmányát, a Mercedes pedig a Vision Urbanetic-kel állt elő a témában.