Debrecenben készülnek a jövő, tisztán elektromos BMW modelljei

0

A BMW megváltoztatja az eddig elektromos stratégiáját és saját elektromos platform fejlesztésébe kezd. Az új platformot pedig majd 2025 után fogja felhasználni a BMW a tisztán elektromos modelljeiben az újonnan épülő debreceni üzemében. Azt már 2018 július végétől tudjuk, hogy a magyarországi gyárában is készülni fognak tisztán elektromos modellek. Azonban az új padlólemez érkezésével egy teljesen új világ kezdődhet a debreceni gyár és a BMW életében. Az új padlólemezre épülő teljesen elektromos autó fejlesztését pedig 2022-ben kezdi majd meg a bajor vállalat.

Ez a döntés ellentétes a BMW eddigi filozófiájával. Melynek célja az volt, hogy a különböző üzemű autókat azonos platformra építenek és így egy gyártósoron tudják azokat gyártani. A vállalat üzemi tanácsának elnöke, Manfred Schoch egyébként már tavaly nyáron is a különböző platformok stratégiáját szorgalmazta.

Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója, a 2025-ig terjedő időszakban még előnyösnek gondolja a rugalmas gyártási stratégiát, melyben csupán egy platformot használnak: „A BMW-csoport pont megfelelő helyzetben van az átalakulás jelenlegi szakaszában, 2025-ig. Az e-mobilitás részaránya a gyártás maximális rugalmassága mellett tud növekedni.” Mindeközben júliusban létrehoztak egy új csoportot az EV platform fejlesztésére.

További hírek is érkeztek a BMW-től az elektromos autóikkal kapcsolatban. Az 5-ös BMW Tourig változatának plug-in hibrid verzióját Dingolfingban fogják gyártani. 2022-től megkezdik egy teljesen új elektromos modell gyártását Regensburgban, de egyelőre még nem világos, hogy melyik modell lesz ez. Az X1-es és az X2-es kompakt SUV-k plug-in hibrid változatai is Regensburgban fognak készülni, a hagyományos modellekkel párhuzamosan. További újdonság, hogy Regensburgban 2021-től akkumulátorcellákat is fognak gyártani, tehát az üzem fontos részét képezi a BMW villamosítási stratégiájának. 

Ez azt jelenti, hogy a BMW hamarosan mind a 4 németországi üzemében fog elektromos autót gyártani. Az i3 2013 óta Lipcsében készül, 2021-ben megkezdődik a iNEXT gyártása Dingolfingban és az i4 gyártása Münchenben. Ezzel a stratégiával a müncheni székhelyű vállalat „hosszú távú kapacitáskihasználást és ezáltal magas foglalkoztatottságot biztosít a németországi üzemeiben”. 

A BMW az alkatrészgyártásban is a decentralizációra törekszik, júniusban bővítették a Dingolfingban található üzemüket, ahol július óta gyártanak akkumulátorokat, villanymotorokat és további e-autó alkatrészeket. A vállalat szerint ez az üzem 2022-től akár évi 500 ezer elektromos modellt is gyárthat. Az üzem fontos részét képezi továbbá az az 500 darab elektromos jármű is melyek a logisztikában, a takarításban és az áruk mozgatásában vesznek részt. Ezeket pedig zöld villamosenergiával töltik. 

Kulcsszerephez jutnak az e-autók gyártásában az akkumulátorcellák. Jelenleg a BMW a Samsung SDI-től és a CATL-től vásárolja a cellákat. Azonban a nyár folyamán bejelentette, hogy kísérleti jelleggel München mellett felállítanak egy akkumulátorcellákat gyártó üzemet.

A BMW a következő 10 évben 7 millió elektromos járművet akar legyártani melyeknek a kétharmada lesz teljesen elektromos, a maradék pedig hibrid. 2021 végére pedig már 5 tisztán elektromos meghajtású modell lesz elérhető a kínálatukban, az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4.