A Fiat 500 már jó ideje velünk van, egészen pontosan 1957 óta színesíti a világ útjait, sokszor mosolyt csalva a járókelők arcára. Egészen 1971-ig gyártották az első generációt, majd típus újjászületése 2007-ben jött el, amikor a Fiat okosan meglovagolta a retró-hullámot és felélesztette az 500-ast. Aztán gondoltak egy merészet az olaszok és összhangban az Amerikai Egyesült Államok néhány államában (Kalifornia, Oregon) életbe lépő környezetvédelmi szabályozásokra, megalkották 2013-ban a mai is ismert, tisztán elektromos Fiat 500e-t. Ezt a kivitelt hét éven át, egészen 2020-ig gyártották. Ebben egy 83 kW-os, 200 Nm nyomatékú elektromos motor dolgozik, amit egy folyadékhűtéses/fűtéses 24 kWh-s akkupakk táplál, 6,6 kW-os AC fedélzeti töltővel, Type1 csatlakozón.

2020 márciusában aztán a sok pletyka után valóság lett a folytatásból. Bár a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a következő generáció, a koronavírus miatt törölték az eseményt és online premier keretein belül mutatkozott be hivatalosan is az új Fiat 500e. Az újdonság egy La Prima nevű sorozattal indította be karrierjét most júniusban, júliustól pedig Magyarországon is előrendelhető lett a tisztán elektromos Fiat 500e. Most októberben pedig egy 3+1 elnevezésű kivitel is megérkezett!

Jogosan merülhet fel a kérdés, hol készülnek majd ezek a szép kisautók? Az FCA közleménye alapján már biztos, hogy a kezdetek óta működő Torinóban, a Mirafiori gyárban. Az új 500e-n 1200 alkalmazott fog dolgozni, a típus tervezett éves gyártói kapacitása 80 000 darab, ami havonta 6666 darabot jelent! A gyártósort úgy építették fel, hogy erősödő igény esetén az bővíthető is legyen.

Az első Fiat 500 itt készült 1957-ben, így az FCA szándékosan ide tervezte a gyártást, folytatandó a megteremtett hagyományt. A gyár felkészítése a termelésre 700 millió eurót emésztett fel, amiben a gépesítés, a tervezés és a munkaerő képzése is benne van. Az FCA elmondása szerint az új Fiat 500e teljesen házon belüli tervezés, így lehet ez az autó egy igazi Made in Fiat!

https://youtu.be/k5YXP5v-fBo

A Fiat kiemelt figyelmet fordított az elektromos autózásban kulcsfontosságú hatótávolság növelésére, illetve a beépített akkumulátorok feltöltéséhez szükséges idő csökkentésére. Ennek köszönhetően a 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az Új 500 a WLTP norma szerint, akár 320 kilométert is képes megtenni. Az Új 500 a töltési idő optimalizálása érdekében 85 kW-os villámtöltő rendszert kapott. A 87 kW teljesítményű villanymotor óránként 150 kilométerben maximált végsebesség elérését tesz lehetővé. Az Új 500 álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50, és 9 másodperc alatt 100 kilométeres sebességre.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!