Volvo XC20 – érkezhet a kisebb, elektromos terepjáró

0

Az új modell a Geely anyavállalat egyedi EV-platformjára épül, és akár már az évtized közepére itt is lehet.

A Volvo maximalizálni kívánja annak az esélyét, hogy elektromos modelljei sikeresek legyenek a piacon, és ezen eredmény eléréséhez magas minőségű, elsősorban városi terepjáró kivitelben képzeli el az elektromos jövőjét. A márka első tömeggyártott EV-je, az XC40 Recharge P8 után a Geely tulajdonában lévő svéd autógyártó állítólag most azon szorgoskodik, hogy egy még kisebb elektromos crossovert tudjon felvenni az e-flottájába.

Az AutoExpress szerint ez az új, elektromosan hajtott autó az XC20 nevet kapja majd, illetve további újítás még, hogy nem ugyanarra a platformra épül, mint az XC40, hanem egy egyedi elektromos alaplapra, ami Sustainable Experience Architecture (SEA) néven ismert.

A mostani még nem egy hivatalos bejelentés egy biztosan érkező e-XC20-ról, azonban az biztos, hogy 2025-ig minden évben újabb elektromos modellt szeretne kihozni a Volvo, a crossover kivitel pedig igen népszerű ebben a szegmensben. A márka már levédetett különféle neveket, például az XC10-et és az XC20-at, de egyelőre nem született döntés arról, hogy melyik elnevezés milyen koncepcióhoz társul majd.

A Volvo főnöke, Hakan Samuelsson a következőket nyilatkozta a témában:

„Kisebb autók is tartozhatnak prémium kategóriába. Csak azért, mert kisebb az öltöny, még nem feltétlenül kell poliészternek lennie. Természetesen a Geelyvel együttműködve fogjuk megvalósítani ezt a koncepciót. A CMA-t Gothenbergben fejlesztettük ki, közös finanszírozásból, azonban az SEA-t Kínában terveztük, és a kínai beszállítóknak köszönhetően nagyon optimális az előállítási költség.”

Hogy miért is tippelünk egy crossover kivitelre? Samuellson következő mondataiból könnyedén érthetővé válik:

„A terepjárók nagyon népszerűek, de ezeknek is teljesen elektromosnak kell lenniük. Úgy gondolom, hogy a jövőben az SUV-k nem egészen olyanok lesznek majd, mint manapság. A hasmagasság és az off-road kihasználhatóság valószínűleg háttérbe szorul majd, és a méret is csökkenhet.”

A Volvo főnöke nem említett egyértelmű időkeretet, de rámutatott, hogy ez az XC40 méreteinél kisebb, új modell kulcsfontosságú lehet ahhoz, hogy a vállalat elérje azt a célját, hogy 2025-ig elektromos hajtással is piacra dobja az általa forgalmazott járműveket.

Ami a Geely új EV platformját illeti, az a terv, hogy ne csak a kínai cég és a Volvo közös termékeit támassza alá, hanem más gyártók elektromos terveihez is megoldásul szolgálhasson. Úgy tervezték, hogy a járműméretek széles skálájára alkalmas, változtatható legyen. Egyelőre nem érkezett bejelentés arról, hogy más autógyártók is szívesen igénybe vennék ezt a lehetőséget, de ki tudja. Minden esetre jól hangzik a célkitűzés.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”