Nissan RE-LEAF – segít, ha baj van

0

A Nissan átalakított egy Leafet, a koncepció pedig egy vagány megjelenésű, bevetésre kész elektromos segítőtárs volt, aki négy keréken gurulva érkezik a tett helyszínére a katasztrófa elhárítása érdekében.

Első elektromos modellje segítségével a Nissan már korábban is alkalmazta az elektromos járművek vehicle-to-grid technológiájának kezdetleges megoldását, melynek nagy szerepe lehet a hálózati szolgáltatásokban jelentkező sürgős problémák megoldásakor. Elsődleges feladata azonban ezeknek a módosított járműveknek természeti katasztrófák esetén lehet a jövőben, ugyanis képesek tartalék energiát szolgáltatni olyan életmentő helyzetekben, mint például a mentési munkálatok energiaigényének fedezése vagy a kórházi berendezések tápellátása.

A japán autógyártó mostani lépésével az átépített Leafek már valóban képesek nem csak bekapcsolódni, és könnyíteni a szolgáltató terheit egy szituációban, de önmagukban is megoldásképpen szolgálhatnak a katasztrófa elhárításának folyamatában.

A Nissannál a következőket mondták az újdonságról:

„A Nissan RE-LEAF egy 100 százalékban elektromos veszélyhelyzeti járműkoncepció, amelyet úgy terveztek, hogy mobil áramellátást biztosítson természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események után.”

Az eredeti modellhez képest néhány szembetűnő módosítást is végeztek az e-autón, például megemelték az üléspozíciókat (a hasmagasság emelése miatt) és masszív terepgumikat is kapott a guruló ultraaksi annak érdekében, hogy a katasztrófa sújtotta területeket is meg tudja közelíteni:

Az autógyártó hozzáfűzte:

„A RE-LEAF egy olyan – katasztrófaövezet közepére vezethető – autó, mely vésztartalékot biztosít a helyreállítási folyamatokhoz. Az integrált energiagazdálkodási rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb életet támogató berendezéseket.”

Bár ez a koncepció potenciális a jövőbeni vészhelyzeti reagálási flották egységeit képezi majd (és mi is szívesen látnánk ezekből a típusokból néhányát hazánk katasztrófavédelmi járműparkjában), az összes Nissan Leaf e-autó kétirányú töltőkapacitással rendelkezik, és néhány partner (például a Wallbox Quasar) kezdi elérhetővé tenni azokat a fejlesztéseket, melyek segítségével a Leaf-tulajdonosok is kihasználhatják majd ezt a funkciót szerte a világon.

Aki bővebben érdeklődik a téma iránt, annak itt egy videó a RE-LEAF-ről, bevetés közben:

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”