Elindultak az első 12 millió forintos Xpeng G3 elektromos modellek Norvégiába

0

A cég egyből 100 modellt pakolt fel a hajókra, hogy azok az 5-6 hetes hajóútjuk után megérkezzenek az újdonsült tulajdonosokhoz.

A G3 a kínai start-up cég első autója volt, amit már 2018 decemberétől árulnak Kínában, és eddig 22 000 darabot adtak el. Az Xpeng 2020-ban frissítette a G3-as modellt, ezzel kapcsolatban Henry Xia, az Xpeng Motors igazgatója és társalapítója a következőket mondta el:

„Norvégia fejlett EV-infrastruktúrája és a fogyasztói tudatossága ideális első piac cégünk számára Kínán kívül. Bízunk benne, hogy az Xpeng technológiai innovációi, és remek felhasználó élményt biztosító kialakítása hozzájárul a norvégiai EV-piac további fejlődéséhez.”

Az eddigi információk szerint az Xpeng pozitív fogadtatásban részesült Norvégiában. Bizonyos becsült értékek alapján várhatóan 3000 eladott modellel fog berobbanni a kínai cég az országba.

A G3 két típusa lesz elérhető, a G3 520, illetve a G3 400, de lássuk is, mire képesek:

Xpeng G3 520:

  • hatótávolság: 520 kilométer (becsült)
  • 66,5 kWh-os akkumulátor csomag (CATL)
  • 0-100 km/h-ra való gyorsulás: 8,6 másodperc alatt
  • végsebesség: 170 km/h
  • első kerék meghajtás
  • DC töltéssel 30 százalékról 80 százalékra: kevesebb, mint fél óra
  • AC töltéssel 30 százalékról 80 százalékra: öt és fél óra
  • tömeg: 1637 kg

Xpeng G3 400:

  • hatótávolság: 401 kilométer (becsült)
  • 50,5 kWh-os akkumulátor csomag
  • 0-100 km/h-ra való gyorsulás: 8,5 másodperc alatt
  • végsebesség: 170 km/h
  • első kerék meghajtás
  • DC töltéssel 30 százalékról 80 százalékra: körülbelül 38 perc
  • AC töltéssel 30 százalékról 80 százalékra: négy és fél óra
  • tömeg: 1578 kg

Ezen műszaki adatok mellett még az autó különlegessége az Xmart OS operációs rendszer, amely intelligens funkciók széles skáláját teszi lehetővé. Ilyen például a hang irányítás, az intelligens navigáció és egyéb alkalmazások letöltése. Az Xpeng XPILOT funkció adaptív sebességtartó automatikát, adaptív kanyarszabályozást, sávtartó vezérlést, illetve automatikus parkolást kínál.

A modell ára Norvégiában 37 667 dollárról, tehát körülbelül 12 millió forintról indul.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.