Hirdetés

A PSA Csoport előkészületei arra az időre, amikor az elektromos autók hatalmas darabszámban készülnek majd, beérni látszanak. Mint ismeretes, napjaink e-eutós gyártói folyamarai sokszor az akkumulátorhiányra vezethetők vissza, sajnos az Audi e-tronnak is szembesülnie kellett ezzel az év elején. Vélhetően a PSA Csoport (sem) kíván ezzel szembesülni, így hát saját akkumulátorgyárat terveztek, ráadásul Európában és rögtön kettőt!

Ebben pedig az energetikai óriás a Total lesz a segítségére, pontosabban annak akkumulátorokkal foglalkozó divíziója, a Saft. A társulást elősegítendő már közös vállalatot is alapítottak ACC (Automotive Cells Company) néven, amit 2020 elején már be is mutattak. A felek részesedése az üzletben 50-50 százalék. Tavasszal a Saft még a Twitteren is megfuttatta a hírt:

A beruházás teljes értéke 5 milliárd euró, amiből 1,3 milliárdot az Európai Unió áll. Ennek eredményeként pedig két akkucellagyár is létesül az öreg kontinensen az ACC számára. Az egyik Németországban, míg a másik Franciaországban épül meg. A gyártás beindításakor egyenként 8 GWh éves kapacitással számolnak a mérnökök, ami 2023-ra várható. A legyártott akkucellák maximális gyártói kapacitása pedig üzemenként éves 24 GWh-ban várható, mindez 2030-ra teljesülhet.

A kutatási és fejlesztési részleg, valamint egy pilot gyár felépítése már folyamatban van a franciaországi Nersac közelében (ez már egy létező Saft létesítmény), ahol a tervek szerint „új, nagy teljesítményű lítium-ionon technológiákat” fejlesztenek majd. Ezen munkálatok kezdeti költsége 200 millió euró és már 2021 közepén megkezdődhetnek itt a munkálatok.

A következő lépés pedig a két gyár felépítése Douvrni (Franciaország) és Kaiserslautern (Németország) mellett.

· 2023-tól további gyáregység épül az északi Hauts-de-France régióban, ami később 16 GWh éves legyártott akkukapacitásra bővíthető, de az évi 24 GWh is tervezhető!

· További éves 8 GWh kapacitás gyártására alkalmas üzem létesül Németországban, a Rhineland-Palatinate szövetségi állam területén, szintén 16 és 24 GWh bővíthetőséggel.

Számítások szerint 2030-ra az európai járműgyártásnak évi 400 GWh kapacitásra lesz szüksége, aminek így 10-15 százalékát az ACC tudná biztosítani, leginkább természetesen a PSA csoport számára!