Az egyik legsikeresebb kínai elektromos autó startup, a Nio az előzetes terveknél gyorsabb terjeszkedésre szánta el magát. A cég egyelőre ugyan még csak Kínában értékesíti a járműveit, ám ez hamarosan megváltozhat. Úgy tűnik már 2021 második felében kapható lesz a Nio Európában is.
Európában kezdetben még csak pár országban fog megjelenni a Nio, azt azonban még nem tudni mely országok is lesznek ezek pontosan. Továbbá a cég vezetője, William Li azt is elmondta, hogy 2023/2024-re az összes fontosabb globális e-autós piacon képviselni szeretnék magukat.
A meggyorsított terjeszkedési tervek valószínűleg annak köszönhető, hogy az idei második negyedévüket igen sikeresen zárták. A mérleg sokkal pozitívabb lett a vártnál, az előző év azonos időszakához képest az értékesítési volumen 190 százalékkal növekedett míg a forgalom majdnem 150 százalékkal.
A cég kínálatában eddig három modell található meg, a legelső az ES8 volt, azután jött az ES6 és az EC6 ezekhez Kínában igen jó áron lehet hozzájutni. Így várhatóan a Nio Európában is kedvező áron kínálja majd a járműveit.
A Nio járműveit opcionálisan meg lehet vásárolni akkumulátorcsomag nélkül is, így azok jóval olcsóbbak lehetnek. Az akkumulátorokat pedig külön lehet bérelni az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt. Az új üzleti modell megvalósítása érdekében a Nio a CATL-lel és még két másik partnerrel megalapította a Battery Asset Company nevű társaságot. Az új cég lényegében felvásárolja az akkumulátor csomagokat majd bérbe adja azokat.
A minden támogatást figyelembe véve jelenleg a Nio ES6 SUV a cég legolcsóbb járműve, ennek ára 33,420 euró (ami kb. 11,75 millió forint) azonban ez az akkumulátorcsomag nélkül értendő. Ha az akkumulátorcsomaggal együtt nézzük akkor 41,970 euró (ami 14,71 millió forint). A cég vezetője szerint ennek az üzleti modellnek köszönhetően többen fontolóra vehetik az elektromos autóra való áttérést.
Tavaly év végén jelentette be a Nio a saját akkumulátorcserélő hálózatának létrehozását. Az év elejére 8 állomást építettek fel Peking és Sanghaj között a G2-es autópályán melyek 1000 kilométert fednek le. Azonban már tervezik a második ilyen folyosó létrehozását Peking és Sencsen között. Továbbá 64 városban érhető el ilyen állomás, összesen 143 darab. A Nio akkumulátorai ezeken az állomásokon 3 percen belül cserélhetőek.
Az akkumulátorcsere előnye, hogy a kiszerelt csomagokat folyamatosan karban is tarját így elkerülhető a degradáció. Továbbá a tulajdonosok anélkül tudják tartani a lépést az akkumulátortechnológia fejlődésével, hogy új autókat kellene vásárolniuk.
Azt azonban egyelőre még nem tudni, hogy Európában is tervezik-e bevezetni ezt a rendszert.