A Peugeot is előáll a maga elektromos GT termékvonalával, PSE néven

0

Az autóiparban már régóta bevett szokás, hogy szinte minden autómárkának van a vonatkozó típusokhoz teljesítmény-orientált kivitele, ezek általában valamilyen betűpáros kombinációján alapuló nevet kapnak. GTI, GTD, GSi, ST és még sorolhatnánk.

Sokan azt hitték, hogy a belsőégésű motorok szép lassú kiherélésével és az elektromos meghajtásra való átállással ez a termékvonal is meg fog szűnni, de egyre inkább nyilvánvaló, hogy a teljesítmény-alapú kiviteleknek ebben az érában is lesz helye. Az amúgy is dinamikus vezetési élmény még inkább hátba vágó lesz! A Peugeot sem szeretne pozíciót veszteni ezen a téren, így nekik is szándékukban áll a már nyugdíjazott GTi termékcsaládot ismét csatába küldeni, új néven: PSE (Peugeot Sport Engineered).

Az új termékcsalád első tagja az 508 plug-in hibrid verziójából kerül ki és a Peugeot 508 plug-in hybrid PSE nevet viselheti magán. A modell már a tavalyi genfi autókiállításon is megmutatta magát, az értékesítés pedig akár már jövőre (2021 február) megkezdődhet, legalábbis a német Automobilwoche szerint. Kezdetben 1000 darab legyártásával számol a Peugeot, de ha az igények meglesznek, ez a szám tovább is nőhet!

Egy meg nem nevezett forrás úgy nyilatkozott a fentebb linkelt cikk szerint, hogy a Peugeot-ben eleve ott a sportosság és nem akarják, hogy az elvesszen. Azt pedig főleg nem szeretnék, hogy ezt a piacot a német erőművek uralják kizárólagosan. Éppen ezért további PSE modellek érkezése várható!

Rögtön itt lesz a Peugeot 3008 plug-in hybrid PSE kezdésnek, mint a második családtag. A típus faceliftje tavasszal lett volna esedékes, de a koronavírus helyzet ezt keresztülhúzta, így a PSE kivitel a és a facelift bemutatását egyszerre tervezi a márka hamarosan, míg az értékesítések már 2021 tavaszán indulhatnának!

Azonban a tisztán elektromos vonal sem ússza meg, ugyanis a nagysikerű e-208 is beépül a PSE termékcsaládba! Itt lesz igazán sok dolguk a mérnököknek, hiszen az autóba nem nagyon fér komolyabb akkupakk, mint a gyárilag beletervezett 50 kWh, így rengeteg optimalizálást kell a fejlesztőknek eszközölniük!

Sajnos technikai adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, de amint változik a helyzet, rögtön olvasható lesz oldalunkon!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!