#MiVoltaHéten – Az e-cars.hu 31. heti hírösszefoglalója

0

Augusztustól rendelhetünk Renault Twingo Z.E. Vibes-t

Az első információk a Renault új elektromos autójáról még 2019-ben derültek ki, akkor 2022 volt a kitűzött időpont a megjelenésre. Ehhez képest már februárban bemutatták, és Németországban már augusztustól lehet rendelni. A modell leginkább belvárosi közlekedésre alkalmas, kiváló alternatívája lehet a tömegközlekedésnek. A 135 km/h végsebességgel, valamit 22 kWh kapacitással rendelkező Renault Twingo Z.E. egy remek opciónak tűnik.

Magyarországon ruház be Dél-Korea százmillió eurókat az elektromos autózásba

Ezt Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter jelentette be Szöulban a hét elején.

A miniszter elmondása szerint: “Ezek a koreai vállalatok kifejezetten elégedettek a magyarországi körülményekkel… Ezáltal hazánk nemcsak a hagyományos időszakban, hanem az új, elektromos autókra alapuló időszakban is elmondhatja azt, hogy az európai autóipar zászlóshajója lesz”

Emellett elmondta még, hogy a beruházások pontos részleteit a következő hónapokban fogják bejelenteni.

Jön a váltás Amerikában is, átállt az első Volkswagen gyár az elektromos autók gyártására

Ezt a lépés a cég a Roadmap e programjának keretein belül tette meg, aminek célja új elektromos modellek bevezetése, illetve a már meglévő gyárak átalakítása olyan formába, hogy elektromos modelleket tudjanak előállítani. Európában már két gyárban átálltak: Zwickau-ban, illetve Emden-ben. Amerikában pedig a Tennessee Állam-beli chattanoogai gyárat tervezik átállítani.

A teljes átállás mintegy 800 millió USD-be fog kerülni, és 2022-re tervezik az átépítés befejezését.

Indul Freemontban az akku-gyártás

„A Tesla Cell Manufacturing csapata bővítést hirdet, és új munkatársak felvételét kezdi meg.”

Ezzel a mondattal tett pontot Elon Musk cége minden olyan felröppenő pletyka végére, melyek a saját akkumulátor gyártásával kapcsolatosan napvilágot látták. A Gigafactory eddig egyszintes épületként üzemelve, gyártotta a már kifejlesztett alkatrészek, most pedig engedélyeztettek egy új szint megépítésére vonatkozó tervet, és megkezdték a munkaerő felvételét is. Bővebb infók szeptember 22-én, a Tesla Battery Day-en.

Gyorsabban jött a Polestar 2, mint ígérték

Az egyik első előrendelő, Sture Stensson a héten átvehette Göteborgban várva várt e-autóját. Az úr elmondta, hogy az évek során volt több új autója, de ezt a pillanatot várta a legjobban.

A történet azért érdekes, mert a skandináv cég már a vírushelyzet előtt is augusztusi kezdést ígért, ennek ellenére nemhogy csúsztak volna, de pár nappal hamarabb el tudták kezdeni az átadásokat. A PR pedig tovább bővül, érkeznek Európa-szerte a kiállítócsarnokok, és ha minden igaz, tesztvezetni is lehet majd a Tesla-killereket.

Egy kis hazai, elektromos buszra szállhatsz Pécsen

10 új, teljesen elektromos, emissziómentesen üzemelő, helyi járatú autóbuszt adtak át Pécsen. A beruházás 1,7 milliárd forintba került, mely költséghez jelentősen hozzájárultak Európai Uniós források is, és a projektnek része volt egy tárolási és töltési lehetőséget biztosító létesítmény megépítése is.

2022-től hazánkban a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken csak elektromosan hajtott buszokat lehet majd forgalomba hozni, mely szabályozás eredményességéhez 36 milliárd forintot biztosít az állam.

Az e-buszok egyébként meglehetősen modernek, lehetőség van USB-s töltőhasználatra, belterük praktikus, igényesen kialakított, egyszerre pedig 64 utas szállítását biztosítja.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.