2025-ig kell várni a 20 ezer eurónál is olcsóbb Volkswagen ID.1-re

2

Egy új jelentés szerint a tervezettnél két évvel később indulhat csak a VW kisméretű, 20 000 eurónál is alacsonyabb indulóáron megvásárolható e-autója, amely feltehetően ID.1 néven a VW e-Up helyére érkezik majd az e-flottába.

Ahogy a bennfentes Georg Kacher a Car Magazine oldalán egyik cikkében írja, az ID.1 gyártását „2025-ig nem szabad elindítani”, de a guru nem jelöl meg semmiféle forrást arra vonatkozóan, hogy honnan az információ, és a miértekre sem tér ki. Eddig úgy tudtuk, hogy a legkisebb elektromos Volkswagen utódja 2023-ban érkezik majd, viszont amint írtuk, ez még bizonytalan. Van azonban itt valami érdekes, az új jelentés szerint 2023-ban bemutatnak egy mini-starter koncepciót, melyet az e-Zzity belső kódnév alatt fejlesztenek. Az, hogy ez ugyan az-e, mint az e-Up!-utód, az most egyre csak kaotikusabb, nehéz eligazodni a német márka nyilatkozatain.

Az új modellre szabott, némileg redukált méretű MEB alappal állítólag két akkumulátor-méret is bekerül majd a konfigurációs lehetőségek közé, ezek valószínűleg 24 kWh és 36 kWh maximális kapacitással bírnak majd, nem világos azonban, hogy ez a specifikáció bruttó vagy nettó méretet jelent-e. Az ID.3 esetében a VW meghatározta a kihasználható, nettó kapacitást. A nagyobb akkumulátorral szerelt változat közel 300 kilométeres hatótávolságot tud, a kisebb akkus verziónál ilyen adatot nem említenek.

A jelenleg is forgalmazott verzióban a 36 kWh bruttó akkumulátor-teljesítményű e-Up hivatalosan 260 km hatótávolsággal rendelkezik. Ha az ID.1 egy kicsit hatékonyabb lenne hasonló akkumulátorkapacitással, könnyen meghaladhatná a 300 km-es megtehető távot egyetlen töltéssel.

Az alig 21 000 eurós bruttó listaárral az e-Up már majdnem azon a szinten van, amelyet a VW az ID.1 esetében el kíván érni. Van azonban egy lényeges különbség: az ID.1 már a gyártó számára is bőven nyereséges lesz, még ezzel az igen kedvező eladási árral is (a jelenlegi modell esetében Herbert Diess vezérigazgató szerint a vállalat 5000 eurós mínuszban van minden eladott e-Up után).

Az ID.1 (vagy az e-Zzity?) vizuális megjelenésének alapját feltételezhetően az ID.3 adja majd, vegyük például az e-autó elejének dizájnját vagy a kontrasztos tető kialakításának megoldását. Az ID.1-nek méretben hasonlónak kell lennie az e-Up-hoz, ugyanis a jelenleg használt alkatrészek gyártásának újra tervezése hatalmas többletköltséget eredményezne a projektnek, ami elvenné a profit jelentős hányadát. A beszámoló szerint a Volkswagen fontolóra veszi egy robusztusabb ID.1 Crozz verziónak a lehetőségét is, továbbá egy kisteherautó-szerű elektromos modell is útban van a kész tervek felé.

Többször kinyilatkozta a VW, hogy igazán elhivatottak az elektromobilitás iránt, így nem meglepő, hogy vannak a tarsolyukban hosszabb távú gondolatok, ötletek is. Ezek között szerepel az ID.2 is, amely versenytársa lehet a Renault Zoe-nak és a Peugeot e-208-nak, méretben pedig valahol a Golf és az e-Up! között lehet majd, a jelenlegi paletta modelljei közül talán a Polohoz áll majd a legközelebb. Pontos részleteket erről még nem tudunk, de mindenképpen várjuk az első látványterveket erről az autóról is. Megnyerő specifikációval és egy kedvező árcédulával nagyot szólhat.

A VW a napokban hivatalosan megerősítette, hogy a MEB Performance motorjait 2023-tól Kasselben gyártja majd. A cégcsoport nyilatkozata szerint a Volkswagen Group Components gyár gazdaságilag meghaladja versenytársait.

„Az alkatrészekkel foglalkozó csapat jelentős termék- és gyártási tapasztalata mellett a pályázat odaítélésének legfontosabb oka az így elérhető csökkentett beruházási költség volt.” – írja a VW.

A költségekkel kapcsolatos tapasztalatokról valószínűleg egyre többet tudnak a márkánál, mivel az ID.3 standard motorjait is Kasselben gyártják.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”