Az ID. termékcsalád a kezdetektől kiemelt fontossággal bír a gyártó életében, hiszen a dízel-botrány után ezzel tudja prezentálni az áttérést az elektromos mobilitás irányába! Ezen termékvonal első fecskéje volt az ID.3, amit gyakorlatilag a Golf utódjaként kezelhetünk, természetesen az alapoktól elektromos járműnek tervezve.
A típus gyártása a németországi Zwickauban történik majd, amit 116 év után mostanában állítottak át 100 százalékig elektromos modellek, köztük az ID.3 gyártására április óta! Az utolsó hagyományos hajtással és robbanómotorral szerelt modell egy 2 literes erőforrást tartalmazó Golf R Estate volt. Zwickau eset nem egyedi a Volkswagennél, hiszen már az emdeni gyár ilyen jellegű átalakítása is megtörtént, ott várhatóan az ID.4 összeszerelése lesz a hangsúlyos!
Az ID.3 életét nyomon követő olvasóink tudják, hogy a típusból már lehetett vásárolni, ez volt a 1st Edition. Ezen kivitel megrendelői június 17-től érvényesíthetik valódi szerződéssel igényüket az autóra, azóta pedig már azt is tudjuk, hogy ezen megrendelők szeptember meg is kaphatják az autót!
A június közepi dátum után pedig egy újabb mérföldkő jött el az ID.3 életében, hiszen rendelhetővé válik július 20-án a 3 kiviteli szintből (Pro Performance, Pro S, Pure) a Pro Performance Németországban és a már kiválasztott európai országokban. A kivitel legfőbb tulajdonságai: 58 kWh (nettó) kapacitású akkupakk, 420 km (WLTP) hatótáv, 150 kW teljesítményű motor, 310 Nm nyomatékkal megspékelve.
Viszont a Volkswagen szeretné elkerülni a sok és összekonfigurálható extrából adódó gyártási nehézségeket, így a Pro Performance-t alapul véve 7 felszereltséget határozott meg, melyekből mindenki megtalálhatja a hozzá és pénztárcájához illőt: Life – Style – Business – Family – Tech – Max – Tour
A gyártó gondolt azokra is, akik ki akarják használni a német állam bőkezű, 9 480 eurós e-autókra vonatkozó támogatását (€ 6000 + € 3480 a Volkswagentől), hiszen az árak úgy lettek kitalálva, hogy azokra igénybe lehessen venni a támogatást! Mind a 7 kivitel alapból tartalmazza az adaptív tempomatot, navigációt és a „comfort” telefonos funkciók, ideértve a beépített vezeték nélküli töltőt.
- Life – 37 787,72 euró: ez lesz most a belépő az ID.3 világába és szerencsére a kényelmet nem kell feláldozni ezen modell esetében sem. Itt is elérhető már a fűtött kormány, a fűtött ülések és két USB-C port.
- Style – 40 946,04 euró: itt már megjelennek a mátrix LED-es első és hátsó fényszórók, valamint a panoráma napfénytető.
- Business – 41 287,22 euró: az első két opció felszereltségi szintjeinek elemeit tartalmazza, felszerelve komfort és asszisztens csomagokkal (lökhárítóba beépített első kamerával) és kulcs nélküli bejutással.
- Family – 42 305,87 euró: az eddigiek mellé további extraként megjelenik a 2-zónás „Air care” klíma
- Tech – 44 810 euró: A technológia szerelmeseinek ezt a csomagot ajánlja a VW, hiszen a korábban említett tételek mellé bejön a Head-Up display, Infotaintment csomag és prémium hangzású hangrendszer.
- Max – 43 680,32 euró: Ez lényegében a teljes felszereltséget mutató ID.3, a korábbi tételek mellé megjelenik a 12-féle módon masszírozó ülés, progresszív kormányzás a DCC (Dynamic Cruise Control)
- Tour – 40 936,31 euró: ez egy kakukktojás, hiszen ez már a Pro S alapjára építkezik, ami nagyobb (77 kWh – nettó, 550 km WLTP hatótáv) akkupakkot és 125 kW-os DC villámtölthetőséget jelent, 40 936,31 euró kezdőárért. Viszont ez csak egy „alapkivitel”, aki egy jobban felszerelt Tour kivitelt vinne haza (a Max szintje, kiegészítve 19 colos kerekekkel), annak 45 917,48 eurót kell kifizetnie!
A legolcsóbb Pure szintű ID.3-ra, aminek kezdőára 30 000 euró alatt indulna, még várni kell majd pár hónapot.