A Ford Motor Company szándéka, hogy 2050-re globális szinten elérje a karbonsemlegességet, addig pedig köztes szénsemlegességi célokat tűz ki annak érdekében, hogy – többek közt Európában is – még hatékonyabb és gyorsabb megoldások születhessenek az éghajlatváltozás kihívásaira. A Ford az egyetlen, teljes modellpalettával bíró amerikai autógyártó, amely elkötelezte magát amellett, hogy a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény előírásai szerint hozzájárul a CO₂-kibocsátás csökkentéséhez, emellett pedig Kalifornia állammal is együttműködik a járművek üvegházhatású gázkibocsátására vonatkozó szigorúbb szabványok kidolgozásában.

Hirdetés

Európában a Ford már jelenleg is teljes egészében zöld villamos energiát használ összes Egyesült Királyságbeli üzemében, a romániai Krajova üzemben, illetve minden gyáregységében a németországi Kölnben, beleértve a jármű összeszerelő és motorgyártó üzemeket is.

A vállalat már korábban bejelentette, hogy azt tervezi: 2035-re minden gyáregységében 100 százalékban helyben előállított megújuló energiát használ majd. Ez a gyakorlatban olyan energiát jelent, ami természetes úton által újra meg újra feltöltődő forrásokból származik – például vízerőművekből, geotermikus erőművekből, illetve szél- vagy naperőművekből.

2050-es célkitűzéseit illetően a Ford igyekezett minden lehetséges tényezővel számolni, beleértve a vásárlók reakcióit, a kormányzati szintű szabályozásokat, a gazdasági körülményeket, valamint a megújuló, szénsemleges villamos energia és a megújuló üzemanyagok rendelkezésre állását.

“Képesek vagyunk remek járműveket fejleszteni és készíteni, erős üzletmenetet fenntartani és gyarapítani, és ezzel egyidejűleg megvédhetjük bolygónkat is. Ezek a dolgok valójában kiegészítik egymást,” mondta Bob Holycross, a Ford fenntarthatóságért, környezetvédelemért biztonságért felelős alelnöke. „Még nem kaptunk választ mindenkitől, de eltökélt szándékunk együttműködni az összes globális és helyi partnerünkkel és a többi érintett féllel, hogy sikeresen elérhessük ezt a célt.”

A 2050-re vonatkozó kötelességvállalás jegyében a Ford továbbra is arra törekszik, hogy termékei és tevékenységei egyre kevésbé terheljék a környezetet. 2019-ben a vállalat továbbfejlesztette klíma-stratégiáját, hogy az emberközpontú tervezés segítségével hatékonyabb módszereket találjon az emberek akaratának és igényeinek, illetve az üzleti tevékenységek és a technológiai lehetőségek összehangolására.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt invesztál az elektromos járművekbe, vállalva, hogy minden, Európában forgalmazott személyautójához kínál majd elektromos hajtáslánc-változatot, és hogy a kontinens piacain 2021 végéig 18 elektromos hajtásláncú modellt kínál majd, köztük mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos változatokat.

2019-ben a Ford jelentős mértékben felgyorsította az elektromos járművekkel kapcsolatos tervének végrehajtását. A márka bemutatta a Mustang Mach-E tisztán elektromos hajtású SUV-t; a már idén kapható autó egyetlen feltöltéssel 300 mérföldet képes megtenni az USA Környezetvédelmi Ügynökségének adatai szerint, illetve 600 kilométert a WLTP-szabvány szerint elvégzett mérések alapján.