A CATL bejelentette az akár 2 millió kilométert is kibíró akkumulátorcelláját

0

A CATL nemrégiben jelentette be, az akár 2 millió kilométert is kibíró akkumulátorcelláit. Mely nem csak az autózásban, hanem az élet számos más területén is felhasználható lehet. A CATL a technológiát egyedül fejlesztette ki és valószínűleg nincs köze az érkező Tesla akkumulátorokhoz.

 Hogyan is lehetséges ez az elképesztő futásteljesítmény javulás? Erről Elaine Huang a CATL marketingese mesélt.

A technológia elsőre igen egyszerűen hangzik, mégis bámulatos eredményt értek el. A cégnek sikerült „megszelídítenie” a lítiumot, tehát amikor nem szükséges az nem lép kémiai reakcióba, például mikor parkol az autó ezáltal megakadályozza a dendritek képződését.

Magyarán, mikor nem vesszük igénybe az akkumulátort akkor a cellákban valóban leállnak a kémia folyamatok, így a katód és az anód igénybevétele jelentősen csökken, ez pedig azt eredményezi, hogy a cellák élettartama jelentősen megnő.

Ezzel párhuzamosan a bionikus elektrolit technológiának köszönhetően, pedig a cellák sokkal jobban alkalmazkodnak a különböző életciklusokhoz és ezt az adaptációt a cellák maguktól teszik meg. A legmeglepőbb az, hogy ezt a technológiát nem csak az NMC (lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid) akkumulátorokban lehet felhasználni, hanem az LFP (lítium-vas-foszfát) cellákban is.

A CATL jelenleg tárgyalásokat folytat különböző autógyártókkal a technológia felhasználását illetőleg, de Huang a titoktartási kötelezettsége miatt nem árulta el melyek ezek az autógyártók.

Azt azonban kiemelte, hogy továbbra is fontosnak tartják, hogy azoknak a gyártóknak melyek a jövőben felhasználják majd a celláikat mindenképp szabályozniuk kell az akkumulátorok másodlagos felhasználását.

Egy átlagos felhasználónak a 2 millió kilométer beláthatatlan futásteljesítmény és az esetek többségében fölösleges is, ha pedig valaki még is ennyit autózik annak jó ideig biztosan nem kell majd akkumulátort cserélnie.

Azonban rengeteg más olyan felhasználási terület akad, ahol szükség lehet arra, hogy a cellák ennyire tartósak legyenek, ilyen lehet például szállítmányozás, ahol viszonylag gyakori a 1 millió kilométer feletti futásteljesítmény.

De a jövőben nem csak a közlekedésben hasznosíthatjuk az akkumulátortechnológiát, tárolhatunk benne például napenergiát is akár, így elkerülnénk azt, hogy a többletenergia kárba vesszen és éjszaka sem kéne működtetni a hagyományos erőműveket.