Új vezérigazgató lesz a Volkswagen élén!

0

Hihetetlenül sok múlik azon, hogy egy vállalat vezetője milyen hozzáállással rendelkezik bizonyos nézőpontok irányába. A Volkswagen esetében – tekintve, hogy egy autógyár – pedig az elkövetkező időszak legfontosabb irányvonala az elektromos mobilitás minél szélesebb körben való elterjesztése.

Ezen szemléletmódot a jelenlegi vezérigazgató (CEO) Dr. Herbert Diess kiválóan képviselte, ám egy multi életében semmi sem örök, főleg nem a vezérigazgató. A Volkswagen Csoport Igazgatósága úgy döntött, hogy 2020. július 1-től Ralf Brandstättert nevezi ki a Volkswagen márka vezérigazgatójának.

Brandstätter úr az elmúlt két évben már sikeresen vezette a Volkswagent, mint COO (Chief Operating Officer – üzemeltetési igazgató) és eddig úgy tűnik, hogy ő is elkötelezett a környezetvédelem és az elektromos mobilitás minél szélesebb körű elterjesztése irányában.

Visszatérve egy kicsit a még regnáló vezérigazgatóra, Diess jelentősen kibővítette a Volkswagen-csoportra vonatkozó megszorító intézkedéseket, melyek leginkább a kutatás és fejlesztés ágazatot érinti majd, valamint számos kisebb-nagyobb beruházást. Diess egy zárt ülésen elmondta, hogy a márka nettó likviditása tovább csökkent a koronavírus miatti gyenge kereslet miatt. Azt viszont hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitás nem maradhat egy olyan üzletág, amit csak az állami támogatások tartanak életben.

További probléma, hogy Diess elmondása szerint jelenleg minden eladott e-Up és e-Golf 5000 eurós veszteséget generál a vállalatnak. Ennek a ténynek viszont nincsen köze a jelenlegi gazdasági helyzethez, hanem a wolfsburgiak korábbi pénzügyi politikájának eredménye, ami inkább helyezte előtérbe a belsőégésű motoros autók átalakításából származó elektromos modelleket, mint a kezdetektől ilyennek tervezetteket. Ez csak tovább növeli az ID.3-ra nehezedő nyomást, hiszen igazolnia kell azt is, hogy a Volkswagen igenis képes tisztán elektromos autókat nagy tömegben, hiba nélkül legyártani.

Beszédében kitért a világ legnagyobb autópiacára, Kínára is, ahol szerinte ma már csak elektromos modellekkel lehet növekedést elérni, így várhatóan ez a trend végül világszerte érvényesülni fog.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!