Van esély az elektromos Peugeot 3008-ra

0

A PSA-csoport nemrégiben úgy döntött, hogy a Peugeot 3008 következő generációját 2022-től Sochaux-ban fogják gyártani. Eközben a francia sajtó értesülései szerint az új 3008 a plug-in hibrid verzión túl tisztán elektromos hajtással szerelve is rendelhető lesz.

A L’Argus jelentése szerint az alap az új EMP2 V4 platform lesz, amely az eredeti EMP2 padlólemez továbbfejlesztése. Az EMP2-n alapuló modellek eddig csak plug-in hibrid hajtással voltak kaphatók, de a változtatásoknak köszönhetően az új verzióba egy jóval nagyobb akkumulátor integrálásának lehetősége is adott. A haszongépjármű-szegmensben azonban már ez év végétől piacra dob a PSA elektromos modelleket is, melyek szintén az EMP2 technológiáját használják.

A gyártó úgy gondolkodik, hogy az EMP2 V4-et multifunkcionális platformként kell kibővíteni. A jelentés szerint megváltoztak az elektromos és elektronikus berendezések, többek között az elektromos, hibrid és plug-in hibrid rendszerek beszerelhetősége érdekében. Pontosabban, a PSA és a Nidec együttműködéséből származó elektromos motorokat kell használni az e-3008-ban, az akkumulátorcellákat pedig az Automotive Cell Company fogja beszállítani a projekthez.

A hibrid verziók a Punch Powertrain hét sebességes, két tengelykapcsolós váltóját használják majd, melynek kisebb, 48 voltos verziója kerül a külső áramforrásról nem tölthető hibridekbe, a nagyobb teljesítményű pedig a PHEV-ket szolgálja majd ki. Az e-DCT-nek nevezett sebességváltó a jelenleg alkalmazott, Japánból vásárolt nyolcsebességű automata E-EAT8-at fogja váltani. A számtalan újítás között a hibrid hajtások belső égésű motorblokkja is megváltozik: a L’Argus szerint az 1,6 literes benzinmotor helyett néhány éven belül egy 1,2-es PureTech erőforrás optimalizált változata kerül majd a sorozatgyártott modellbe.

A kompakt 308 elektromos változatáról, melynek gyártását Sochaux-ből Mulhouse-ba helyezik át, még nem született döntés. A költözködés legfőbb oka, hogy a PSA a jövőben csak a C szegmens SUV-it szeretné a kelet-francia telephelyén gyártani. A Peugeot 3008 mellett a testvérmodell, az Opel Grandland X is itt épül majd. Az FO francia szakszervezet információ szerint az új 3008 Sochaux-ban történő előállítása 2030-ig biztosított a cégcsoport számára.

Néhány nappal ezelőtt azt is bejelentették, hogy 2021-től egy új DS-modellt is építenek az Opelnél, Rüsselsheimben, de ez az e-autó továbbra is a jelenlegi EMP2 platformra készül majd. Olyan jelentések is napvilágot láttak, melyek szerint a márka új autójának koncepciója már készen van. A francia média szerint ez lesz az új DS 4, ami szintén tisztán elektromos hajtással készül majd, ahogyan a DS 4 E-Tense is. Még kérdéses, hogy milyen specifikációkkal fog rendelkezni, a francia média is csak találgat, de a gyakran emlegetett paraméterek a 135 lóerős maximális teljesítmény és az 50 kWh kapacitású akkumulátor. Ezek egyébként pontosan ugyanazok az adatok, mint amiket a PSA csoport kis elektromos autóiban is megismerhettünk. Vannak azért ellentmondások a történetben, hiszen a bejelentett 45000 eurós alapárért cserébe az ügyfelek valószínűleg valamivel többet várnak majd ettől a csúcskategóriás e-autótól, mint a városi kisautóktól. 2020 végén sok kérdésünkre választ kapunk, akkor ugyanis a PSA hivatalosan bemutatja a vadonatúj DS 4-et.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”