Egyre inkább válik szét két fő csapásirányra az elektromos autók fejlesztése. Az egyik azt mondja, legyen az e-autó egy mindenes, nagy hatótávolságú utazóautó képességeivel felvértezett jármű, ilyen például a Tesla, amivel bátran útra kelhetünk, hiszen az autó tudása mellett ott van a Supercharger töltőhálózat megléte is, ami extra biztonságérzetet ad. A másik irányvonal pedig azt mondja, legyen az autó egy viszonylag kicsi kasztnis, kicsi akkupakkos jármű, hiszen tulajdonosa javarészt úgyis nagyvárosi környezeteben fogja azt használni. Ilyen a Mazda, vagy éppen a Mini kisautója is, de a második generációs Fiat 500e is ebben a ligában indul.
Az FCA Csoport nagy reményeket fűz a típushoz, annak ellenére, hogy már most megmondták, hogy az ára nem a legolcsóbb kategóriában fog majd mozogni. Olivier François, a Fiat márkaigazgatója ezzel kapcsolatban nyilatkozott legutóbb az AutoExpress magazinnak:
„Ez az autó nem egy B-terv. Ez nem egy, már létező platform, amit feltunningoltunk néhány akkumulátorral. Ez teljesen új! Ez a mi városi Teslánk.”
François meg van győződve a Fiat és az 500 márkákban rejlő erőről és hisz abban, hogy az elektromos járművek iránti igény még tovább fog növekedni.
Az új Fiat 500e egy 42 kWh-s akkupakkot fog majd a padlólemezében hordozni, 320 km (WLTP) hatótávot biztosítva az autónak. DC villámtöltési képessége 85 kW, míg AC ágon 11 kW-os a fedélzeti töltő. Az új generáció ráadásul hosszabb és szélesebb lesz elődjénél. A beltér is megújul majd, letisztultabb lesz az autó utastere.
Az új Fiat 500e 2021-ben lesz majd megvásárolható, nagyjából 32000 eurós kezdőáron.