Nem is volt olyan régen december közepe, amikor pont én írtam arról, hogy kis darabszámmal megindult a régóta várt Polestar 2 próbagyártása! Bő 3 hónappal később pedig arról a kiváló hírről számolhatunk be, hogy a kínai Luqiao-béli Polestar gyárban immár a hivatalos gyártás is megkezdődött, sőt, az első példányok már nyárra az európai tulajdonosok garázsaiban lehetnek!
A gyár a kínai Geely tulajdona, ahogyan a Volvo márka is, amit úgy látszik, szerencsére kevésébe érintett érzékenyen a koronavírus jelenléte! A Polestar márka vezérigazgatója, Thomas Ingenlath így nyilatkozott a termelés beindításával kapcsolatban:
„A világ hatalmas felfordulással néz szembe a koronavírus járvány kapcsán. Ilyen kihívásokkal teli körülmények között indítjuk be mi is a gyártást, fókuszba helyezve alkalmazottainak egészségét és biztonságát. Ez egy nagy eredmény, ami gyár dolgozóinak és beszállítóink sikeres munkájának eredménye. Nagyon tisztelem az egész csapatot – köszönöm nekik!”
Az európai kiszállítások után nem sokkal az amerikai és kínai megrendelők felé is megindulnak a kiszállítások. A Volvo CMA platformjára megépített tisztán elektromos-hajtású Polestar 2 hajtáslánca tengelyenként egy-egy villanymotorból és egy 27 modulból felépülő, egyetlen töltéssel 500 kilométer megtételét ígérő (WLTP) 78 kWh kapacitású padlóba integrált akkumulátorcsomagból áll.
A két elektromos motor összteljesítménye 408 lóerő, nyomatéka pedig 660 Nm. Gyorsulása 100 km/h-ra öt másodperc alatt végbemegy. Az autó töltési képességeit is kiválóan megoldották, ugyanis 150 kW-os DC és 11 kW-os AC töltési lehetőséggel szerelték fel a Polestar 2-t.