Tavaly november elején indult el a Volkswagen ID.3 sorozatgyártása, majd rá egy hétre kiderült, hogy az addig megépített modelleket sem veheti át az újdonsült tulajdonos nyár elejéig. Ezt azzal magyarázták, hogy a zwickaui gyár még csak félig van átépítve az elektromos modellek gyártására, ezért az nem tud teljes kapacitással működni. Ahogyan a Volkswagen munkatársa jellemzi az esetet: “mintha valaki egy gardróbban próbálna átöltözni”.
Majd december közepén kiderült, hogy komoly szoftvergondok léptek fel a Volkswagen ID.3 gyártása során. A MEB platformra épített elektromos modell szoftvere továbbra sincs teljesen kész. Ez azt jelenti, hogy a következő hónapban legyártásra kerülő példányok is hiányos szoftverrel kerülnek elkészítésre. Így pedig utólagos szoftverfrissítésre lesz majd szükségük! A Volkswagen ezeket a már legyártott autókat egy kifejezetten erre a célra bérlet parkolóban tárolja mindaddig amíg, meg nem oldják a szoftveres gondokat és a modelleket le nem frissítik egytől egyig. Ez több tízezres példányszámnál nem lesz olyan egyszerű, hisz ezekben a modellekben nincs OTA frissítési lehetőség.
Mára elérkeztünk ahhoz a ponthoz, a Manager Magazin beszámolója szerint, hogy akár az is előfordulhat, hogy a Volkswagen lefújja az idén nyárra tervezett értékesítések megkezdését.
Az ok pedig, hogy a modellt használó több száz tesztvezető naponta 300 hibát jelent a gyártó felé. A problémák jelentős része az ID.3 alapszoftveréhez kapcsolódik, amely a német lap által megkérdezett szakértők szerint „sietve, kapkodva” került elkészítésre. A magazin úgy tudja, hogy a rendszer különböző elemei nincsenek összhangban egymással és nem értik meg egymást. Emiatt pedig kihagyások és jelentős problémák jelentkeznek!
Ha hihetünk a pletykáknak akkor több, mint 10 ezer technikus gőzerővel azon dolgozik, hogy a probléma elháruljon. Ugyanis, ha nem sikerül orvosolni a gondot akkor az értékesítés akár további egy évet is csúszhat! Január végén a VW vezérigazgató arról beszélt, hogy „utol tudjuk érni a Teslát, valószínűleg le is hagyhatjuk őket”. Sajnos nem úgy néz ki!
A rohamosan fejlődő technológia és a riválisok egyre nagyobb nyomása miatt egy ekkora kiesés sokba kerülne a Volkswagennek. Arról nem is beszélve, hogy a károsanyag-kibocsátási határértékek szinten tartása miatt is rekordgyorsasággal az utakra kell küldenie a tisztán elektromos modellt!
Az ID.3 a Volkswagen első tisztán elektromos-meghajtású modellje, amely a maga kategóriájában olyan fontos tényező lehet, mint a Golf a hagyományos modellek között. Az Autonews Europe értesülései szerint a típusnál használt MEB platform 2022 végéig további 27 elektromos modell alá is bekerülhet.