Az elmúlt időszakban sokat lehetett hallani a Volkswagen csoportról, főként az ID.3 sajnálatos kiszállítási problémáiról, melyeket korábban mi is megírtunk. Közben azonban nem csak a fent említett modell kiszállításával kapcsolatban merültek fel problémák, a megújult Vw E-Up! és ennek a modellnek a Škoda testvére, a Citigo e iV előrendelése is megkezdődött novemberben, majd decemberre el is adták az összes Magyarországra tervezett példányszámot.
December 3-án kaptam a telefont az egyik vidéki Škoda szalonból, hogy vége az előrendelésnek, elfogyott a több, mint 200 darabos hazánkba szánt keret összes autója, majd a Škoda magyarországi honlapjáról is lekerült a konfigurátor menüpont, ami nagyjából 1 hónapot üzemelt.
Minden bizonnyal váratlanul érte a gyártót az így kialakult helyzet, hiszen az előfoglalást még úgy reklámozták, hogy aki 2019 december 31-ig foglalózza az autót, az február első napjaiban át is veheti majd azt. Ehhez képest már november végén is 20 hetes szállítási időre írták a szerződéseket. Kiderült az is, hogy a magyarországi helyzet nem egyedülálló, Európa többi országában is hasonló sebességgel kapkodták el az összesen 20.000 modellt, melyet idén tervez legyártani a cseh márka.
És a probléma pontosan ezzel van, ugyanis az év elején kezdődött az, amitől az előrendelők nagyon tartottak. A Škoda (na ugyan nem hivatalosan) tájékoztatta a rendelőket, hogy az idénre tervezett darabszámot az év egészében tervezik legyártani, így lesz olyan előrendelő, aki ugyan 2019-ben megrendelte, és ki is fizette egy részét az autónak, de csak 2020 végén juthat majd hozzá Citigo-jához.
Eltérő információk, találgatások láttak napvilágot azzal kapcsolatban, hogy pontosan kiknek az előrendelése is fog csúszni, a legtöbbet emlegetett szám a 48. hét, ugyanis aki ez után rendelt elő, az számíthat a csúszásra, azonban aki ez előtt kötött szerződést, ők csúszás nélkül megkapják autóikat.
Itt tartott a történet, de ezeket már hetek óta tudhatjuk, nem igazán történt változás, egészen tegnapig. A Debrecen Auto-hoz azonban megérkezett az első Magyarországra szánt Citigo, melyről fotókat is készített az egyik első hazai előrendelő, Szőke-Lovas Antal a Pressland nyomda tulajdonosa, a Skoda CITIGO e iV Club Hungary Facebook közösség alapítója és oszlopos tagja, aki nem utolsó sorban, a városon belül, a cég nyomtatványainak kiszállítására rendelte meg az autót.
Némi reménysugár ez talán azoknak az előrendelőknek, akik végső elkeseredettségükben már azt sem hitték el, hogy egyáltalán létezik az autó. Reméljük, összekapja magát a gyártó, és ha a február eleji kiszállításokat nem is, de legalább azt a 20 hetet megpróbálja tartani, ha már hagyták szerződni erre szalonjaikat.