Nem kétséges, hogy az európai autógyártók, azon belül is a német autóipar képviselői a CCS szabvány mellett tették le a voksukat. Az ezt használó töltőkből a januári állás szerint már több, mint 8000 van Európában! Ebből egy igen jelentős rész Németországban van telepítve, jellemzően 50-350 kW teljesítménnyel felvértezve. Ezek a töltők elsősorban a lakossági igényeket hivatottak kielégíteni, de jogosan merül fel a kérdés, mi lesz majd akkor, ha például olyan monstrum járművek is elektromos meghajtást kapnak, mint a kamionok?

Hirdetés

A dolgok jelenlegi állása szerint (hacsak a hidrogénüzem nem nyer teret a szegmensben) ezekben a járművekben is hatalmas kapacitású akkupakkok fognak lakni, amik gyors teletöltése létfontosságú. Erre a problémára is rávilágított több német fuvarozó szervezet, köztük a VDE|DKE és a VDA|NA. Szerintük a jelenlegi európai csúcsteljesítmény a CCS esetében 500 kW, ami sok esetben nagyon kevés a gyors tovább haladás biztosításához. Ilyen például az ITT Cannon megoldása is, már azt hozzá kell tenni, hogy a gyakorlatban még csak 350 kW-os töltőkkel találkozhatunk Európában. Éppen ezért ezek a német szervezetek kezdeményezték a CCS nagyteljesítményű kivitelének szabványosítását és ennek a folyamatnak a mielőbbi megkezdését.

Természetesen nem csak kamionoknak lenne szüksége ilyen nagy teljesítményre, de olyan elektromos járműveknek is, mint hajók, építkezésben résztvevő munkagépek, vagy éppen repülőgépek. Elsőként a csatlakozóra vonatkozó szabványokat kell kidolgozni, majd jöhet a szélesebb körű használatot leíró IEC és ISO-alapú szabványok megalkotása.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/