Ahogyan az elektromos meghajtás mind nagyobb teret hódít magának, úgy növekszik az elérhető DC villámtöltés teljesítménye is. Nem egészen 2 éve még a manapság alapnak mondható 50 kW-os villámtöltő is nagy dolognak számított, ma már egy magára valamit adó üzemeltető legalább a 150-350 kW-os skálán mozog.

Ionity villámtöltő, náluk is lassan “alap” lesz a 350 kW

Az amerikai ITT leányvállalata, az ITT Cannon pedig most emelt egyet a CCS szabvány tudásán (Combo1 és Combo2 esetében is). Ez ebben az esetben 500 kW-ot jelent, ami 3-5 percen belül nagyjából 160 km hatótáv vételezését teszi lehetővé, persze csak akkor, ha a csatlakoztatott autó képes is azt fogadni.

Ekkora teljesítménynél természetesen már szükséges a folyadékhűtés jelenléte is, ami ebben az esetben már nem csak a kábel, hanem a csatlakozók hűtését is igényli. Az ITT szerint ők megoldották ezt a feladatot, ráadásul egy nem mérgező és nem gyúlékony folyadék segítségével.

A német Phoenix Contact már 2017-ben bemutatott egy 500 kW-os megoldást, ám azóta sem hallani semmit erről, így az ITT ebből a szempontból mindenképpen előrébb jár.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/