Sokszor nem értjük, mit miért mondd a BMW. Az i3 az egyik legsikeresebb termékük és folyamatos alap annak hangsúlyozására, hogy a BMW is képes használható e-autókat gyártani. Mégis, folyamatosan jönnek a hírek, hogy megszűnik a típus, majd mégsem. Ez a „ciklus” tavaly és idén is megvolt.
Maradjunk most az aktuális verziónál, hogy marad az i3. A Los Angeles Auto Show-n beszélgettek az Electrek magazin munkatársai Jan Freimann-nal (manager of connected e-mobility) és mint kiderült, folyamatosan növekedni fog a típus akkupakkjának kapacitása!
Freimann elmondása szerint ebben nagy szerepe lesz a BMW Battery Competence Centernek, ami a márka saját fejlesztőközpontja az akkumulátorok technológiájának fejlesztésére és november 4 óta már aktív munka zajlik a létesítményben!
A márka célja, hogy a hamarosan érkező 5. generációs hajtáslánc tisztán elektromos módban tudjon majd legalább 560 km WLTP hatótávot biztosítani az autónak, amibe beépítik.
Elmondta továbbá, hogy Európához hasonlóan Amerikában is ki kívánják vezetni a piacról a hatótávnövelős változatokat, hiszen a nagyobb energiasűrűségű akkupakkokkal már nem kell tartani a „hatótávparától”. Erről azonban még nincs hivatalos döntés!
Továbbá megemlítette, hogy az i3 már most is megduplázta azt a kapacitást, amit az első i3-ak hoztak el, elmondása szerint pedig 2030-ra a mostani kapacitást is duplázni tudják, ugyanakkora tömeg és térfogat mellett, köszönhetően az energiasűrűség növelésének!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/