A Lexus is beadta a derekát, és bemutatta az első tisztán elektromos modelljét melyről november közepén egy Twitter bejegyzésben tett említést.
A Lexus a november 22. és december 1. között megrendezett Guangzhou Nemzetközi Autószalonon mutatta be legelső tisztán elektromos hajtású modelljét. A márkától megszokott, kifinomult menetteljesítményt és a legendás Lexus-megbízhatóságot az öntöltő hibrid elektromos (HEV) technológia fejlesztésében szerzett két évtizedes tapasztalat garantálja. A Lexus villamosítási stratégiájának következő lépcsőjét képviselő modell csupán az első lesz a márka akkumulátoros elektromos (BEV) autóinak sorában, amelyet várhatóan plug-in hibrid elektromos (PHEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) modellek is követnek majd. A most leleplezett UX 300e modellt az eredeti nagysikerű UX crossover különleges dizájnja és kimagasló funkcionalitása jellemzi.
Az RX 400h 2005-ös bevezetése óta a Lexus vezető szerepet játszik az autók hajtásának villamosításában, olyan modelleket készítve, amelyek az élvezetes teljesítmény mellett is környezetkímélő módon működnek. A márka a 2019-es Tokiói Autószalonon ismertette “Lexus Electrified” című globális villamosítási stratégiáját, amelynek célja, hogy alapvető mértékben változtassa meg a járművek teljesítményét, kezelését, irányítását és vezetési élményét. A Lexus Electrified technológiája lehetővé teszi a hajtáslánc, a kormányzás, a futómű és a fékrendszer integrált vezérlését, kiaknázva a hibridekben tökéletesített motorvezérlési technológia összes előnyét. E technológia lehetővé teszi a jármű folyamatos, ideális menetszabályozását, ami mindig a pillanatnyi forgalmi helyzethez igazodik. Mindez szerves része a Lexus azon törekvésének, hogy egyre élvezetesebben és biztonságosabban vezethető autókat alkosson. A Lexus Electrified jövőkép égisze alatt elkészült első sorozatgyártású modell a tisztán elektromos hajtású, kiváló közúti teljesítményre hangolt UX 300e. A Lexus mérnökei megtartották az UX crossover izgalmas, karakteres formavilágát és sokoldalúságát, és azokra a lehetőségekre összpontosítottak, amit az EV-k kínálnak a teljesítmény terén. Az UX 300e erős elektromotorja természetes érzettel, mégis lendületesen gyorsítja az autót, a kabin padlója alá épített nagy kapacitású akkumulátoroknak köszönhetően pedig rendkívül mélyre került a jármű súlypontja. A legújabb konnektivitási technológiákkal felvértezett, és 400 kilométeres hatótávolságú UX 300e az EV-k összes előnyét magában hordozza, miközben lenyűgöző menetteljesítményt és hamisítatlan Lexus-színvonalú kényelmet kínál. (ez a márka ‘Yet’, azaz ‘Mégis’ filozófiájának lényege) Az UX 300e várhatóan 2020-ban jelenik meg a kínai és az európai piacokon, Japánban pedig 2021 elejétől lesz kapható.
Az UC 300e egy első tengelyre szerelt 201 lóerős motorral rendelkezik, és az 54.3 kWh-s aksija nagyjából 400 kilométeres (NEDC) megtehető távolságot tesz lehetővé egyetlen feltöltéssel. A külön erre a modellre fejlesztett felniken kívül semmi nem különbözteti meg az UX 300e-t a benzines, és hibrid változatoktól.A Lexus számára mindig is elsőrendű fontossággal bírt a kimagasló teljesítmény – és ez a tisztán elektromos hajtású autók esetében sincs másképp. Az UX kifinomult, a Lexusokra jellemző vezetési élményére építve a mérnökök az elektromos hajtáslánc alkalmazásával még magasabb szintre emelték a modell közúti teljesítményét. Ugyanakkor az UX 300e utasai a kategória egyik legcsendesebb kabinját élvezhetik. Az UX 300e üzemmódválasztó funkciója segítségével a vezető a mindenkori helyzethez igazíthatja a jármű sima, zökkenőmentes gyorsulását és lassulását. A gázpedál lenyomására az EV-hajtás erőteljes gyorsítással és azonnali nyomatékledással reagál, a kormánykerék mögötti váltókarok pedig motorfékként is működnek, négyféle erősséggel valósítva meg a regeneratív fékezést. Mivel az elektromotor és az akkumulátor az autó padlószintje alatt kapott helyet, a súlypont kifejezetten mélyre került, így az UX 300e menetdinamikai képességei kivételesek, s mindezt tovább fokozza az első és hátsó tengelyek közti, optimalizált súlyelosztás és tehetetlenségi nyomaték. A GA-C padlólemez kiegészítő merevítései tovább javítják az autó menettulajdonságait, a lengéscsillapítók karakterisztikáját pedig az elektromos hajtás sajátosságaihoz hangolták. Bár egy EV már alapvetően csendes, az UC 300e tervezői az akkumulátorokat is kiegészítették egy külön szigeteléssel, hogy elnyomják a menetszél és a felverődő kavicsok zaját, ami különösen feltűnő lenne egy benzinmotor és sebességváltó nélküli autóban. A Lexus komoly figyelmet fordított arra, hogy a jármű utasai a lehető legmagasabb szintű zajkomfortot élvezhessék. A hanghatások megtervezésénél arra is ügyeltek, hogy az autó vezetése természetes érzetet keltsen. Az aktív hangvezérlés (ASC) olyan természetes környezeti zajokat továbbít az utastérbe, amelyek segítségével jobban ‘érezhetők’ a vezetés körülményei.Az UC 300e egy első tengelyre szerelt 201 lóerős motorral rendelkezik, és az 54.3 kWh-s aksija nagyjából 400 kilométeres (NEDC) megtehető távolságot tesz lehetővé egyetlen feltöltéssel. A külön erre a modellre fejlesztett felniken kívül semmi nem különbözteti meg az UX 300e-t a benzines, és hibrid változatoktól.
A Lexus mérnökcsapata kimagaslóan megbízható akkumulátort tervezett, és az autót felszerelték a legmodernebb konnektivitási technológiákkal, hogy a lehető legmagasabb szintre emeljék mindennapos használhatóságát és funkcionalitását. Az elektromotor, az inverter, az áttételezés és a nagy kapacitású akkumulátor hatékonyságát a hibrid autók fejlesztése során szerzett tapasztalatokat felhasználva maximalizálták. A teljes rendszer teljesítményének növelésével sikerült elérni, hogy az UX 300e hatótávolsága eléri a 400 kilométert. Az akkumulátorok hőmérsékletszabályzó rendszere akkor lép működésbe, ha a külső hőmérséklet túlságosan alacsony vagy magas. A rendszer megbízhatóságát többszintű ellenőrző rendszer fokozza, ami szabályozza a töltés folyamatát, és kivédi a túltöltést vagy más káros jelenségeket. Az UX 300e modellben a legújabb konnektivitási technológiák működnek. Egy okostelefon csatlakoztatásával – amelyen egy kifejezetten erre szolgáló alkalmazás fut – a vezető bármikor ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségének szintjét és a még megtehető távolságot. Az autó töltésvezérlő funkciókat is kínál; ezek egyike például tájékoztatja a tulajdonost, ha az akkumulátor már teljesen feltöltődött, egy másikkal pedig attól függően tervezhető meg a töltés időpontja, hogy mikor akarják legközelebb használni az autót. Az alkalmazás segítségével a tulajdonos egy sor kényelmi funkciót is kezelhet, a távolból vezérelve a klímaberendezést, az ülések fűtését vagy a szélvédő páramentesítését.
Az UX300e elektromotorjának műszaki adatai
Elhelyezés | Modell | Legnagyobb teljesítmény | Legnagyobb forgatónyomaték |
elöl | 4KM | 150 kW | 300 Nm |
A Lexus UX kompakt crossover jellegzetes formavilága és remek használati értéke az UX 300e változatban is hiánytalanul megmaradt. Az eleve kemény és agilis vezethetőséget sugalló, merész, mégis kifinomult külső stílust még hatásosabbá varázsolja, hogy a Lexus különleges, áramvonalas keréktárcsákat és alsó burkolatot tervezett az UX 300e modellhez. A menetfokozat-választó kar a középkonzolon kapott helyet, és letisztult kialakítása tökéletesen beleillik az utastér egyszerű és funkcionális dizájnjába. A Lexus számára kiemelten fontos a legmodernebb biztonsági technológiák kifejlesztése és alkalmazása. Az UX 300e is megkapja a Lexus Safety System + csomagot, hiszen a Lexus célja a halálos kimenetelű közúti balesetek megelőzése, a vezetőre nehezedő stressz csökkentése és olyan vezetéssegítő rendszerek megalkotása, amelyek még természetesebb és biztonságosabb vezetési élményt teremtenek.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/