A kínai NIO igen nagyot fejlődött az elmúlt 1,5-2 évben, persze elsősorban Kínában. Első és legnépszerűbb modelljük az ES8 néven futó SUV, aminek sikere páratlan, rendkívül sokat eladtak belőle. Rengeteg innovatív ötlettel álltak elő hazájukban, köztük a megvalósítás alatt álló akkumulátor cseretelepekből álló hálózat létrehozásával. A kisebb testvér ES6 is bemutatásra került azóta, ám a NIO-t, sikerei ellenére egy rossznak mondható időszak kísérti.
Kezdődött azzal, hogy a saját sanghaji gyárról szóló elképzelések pihenőpályára kerültek, majd pereskedések és visszahívási akciók adtak negatív sajtóvisszhangot a márkának. Utóbbi keretén belül rendgeteg ES8 akkumulátorát cserélték ki, komoly anyagi terhet okozva a NIO vállalatnak.
Ám a nehézségek ellenére mégis bemutatják hamarosan a legkisebb ES járművet, ez lesz az ES3. A gyártása 2020 4. negyedévében kezdődhet, méretre valahol az Audi Q3 környékére kell számítani. Ám az eddigi információk szerint a nagytestvérek (ES8 és ES6) padlólemezére fog épülni, valamint azok akkupakját is megörökli. Így bár ugyanaz a kapacitás, ám a hatótáv (nagyjából 500 km, NEDC) vélhetően nagyobb lesz, köszönhetően a kisebb kasztninak. A típus gyártása az eddigi gyakorlathoz hasonlóan a JAC Motor gyárában történne, 2020 utánra már az évi 150.000 legyártott darab lenne a cél, melyeket darabonként közel 28ezer dolláros átszámolt áron értékesítene a NIO.
Ha lehet hinni a kínai chinaepv magazinnak, akkor az ES3-at az ET5 néven ismert kupé és az EF9 nevű áruszállító furgon követné a sorban.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/