Idén már többször előkerült a nagy hír, hogy a Tesla frissíteni fogja a Model S és Model X modelljeit. Legutóbbi hírünk április 21-én érkezett, melyben arról írtunk, hogy a jelenleg használt AC indukciós motorok helyett állandó mágnes alapú motort kaphatnak az S-ek és az X-ek. Ezáltal pedig a hajtáslánc hatékonysága és 93%-ról akár 97%-ra ugorhat, így akár jelentősen megnőhet a megtehető kilométerek száma. A projekt a “Raven” kódnevet kapta! Előrejelzések szerint pedig a városi forgalomban lehet majd a leglátványosabb különbség az elektromos motor frissítésének. A Tesla először a Model 3-nál kezdte el használni az állandó mágnes alapú motort, ahol már most láthatjuk, hogy a magasabb teljesítménye és a hatékonysága is kiemelkedőre sikeredett.
A bejelentés után 3 nappal, április 24-én le is hullt a lepel a frissített Model S-ről. Azonban ennél a verziónál csak a hajtáslánc frissült.
“Valós 10%-os javulás várható a hatótávban, ami köszönhető az energiaáramlás hatékonyságában bekövetkezett növekedésnek. A Model S és X típusok esetében további növekedés lesz a teljesítményben és a nyomatékban is, javítva a 0-100 km/h-ra gyorsulást.”
A Tesla pedig most újra leporolta a frissítés szót, hisz több korábbi és jelenlegi Tesla dolgozó beszámolójára hivatkozva a CNBC arról ír, hogy a Tesla fremonti gyárában már megkezdődtek az átépítések annak érdekében, hogy a létesítmény a vadonatúj Model Y és a frissített Model S gyártására készen álljon.
Többször előkerült már, hogy a frissített Model S több, elsősorban utasteret érintő módosításra számíthatnak. Amennyiben a hírek igaznak bizonyulnak, úgy a frissített S modell a hármas modell stílusjegyeit öltheti magára. Azaz eltűnhet a digitális műszercsoport és a portré tájolású érintőképernyő is, melynek a helyét egy minimalista kialakítású műszerfal venné át a Model 3 nagy, lebegő kijelzőjével együtt.
További érdekesség, hogy a hatótáv is megnőhet, akár 640 kilométert is meg lehet majd tenni egyetlen feltöltéssel a frissített Model S-el. Lehet, hogy az akkumulátor méretét növelik, vagy csak néhány finomhangolással kihozzák a maximumot a jelenlegi „Raven” kódnév alatt álló már frissített S-ből.
Ha tippelnem kellene, akkor őszig várnunk kell a frissített beltérrel érkező Model S-re. Neked hogy tetszene egy Model 3-ashoz hasonló letisztult beltér?
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/