Még friss a hír, miszerint a Tesla bejelentette, hogy a mostanában kicsit hanyagolt Model S és X típusok is kapnak egy komolyabb frissítést, ami esetünkben új hajtásláncot, felfüggesztést és további finomításokat jelent.

Gaben már írt korábban a várható újdonságokról, amik hatással lesznek a jelenlegi Model S és X típusok belső kialakítására, valamint az elektromos meghajtásra is. Nos, úgy tűnik, bejöttek a megírt információk, hogy “a jelenleg használt AC indukciós motorok helyett állandó mágnes alapú motort kaphatnak az S-ek és az X-ek. Ezáltal pedig a hajtáslánc hatékonysága és 93%-ról akár 97%-ra ugorhat, így akár jelentősen megnőhet a megtehető kilométerek száma.” A Tesla maga is megerősítette, hogy a hajtáslánc új elemeinek segítségével akár 10%-al is kitolható a hatótáv:
“Valós 10%-os javulás várható a hatótávban, ami köszönhető az energiaáramlás hatékonyságában bekövetkezett növekedésnek. A Model S és X típusok esetében további növekedés lesz a teljesítményben és a nyomatékban is, javítva a 0-100 km/h-ra gyorsulást.”

Számítások szerint az újításoknak köszönhetően a Long Range Model S 370 mérföld (595 km), míg a Model X 325 mérföld (523 km) hatótávot mondhat magáénak. Értesülések szerint a 100 kWh-s akkupakk mérete nem változik, a plusz kilométerek a hatékonyság növelésének köszönhetők.
Úgy tűnik, hogy a konfigurátorban már sokszor ki és betett “Standard Range” opció is megjelenik újra a Model S és X esetében. Mivel itt várhatóan 75-85 kWh között lesz az akkupakk kapacitása, így a hatótáv és a kezdőár is kisebb lesz:
– Model S Standard Range: 78.000 dollár – 285 mérföld (456 km)
– Model X Standard Range: 83.000 dollár – 250 mérföld (402 km)

Az említett két modell esetében a V2 és V3 Supercharger fejlesztések sem maradhattak el:
“Párhuzamosan a hajtáslánc fejlesztéseivel a Model S és Model X típusok mostantól 200 kW-os teljesítménnyel tölthetőek V3 Supercharger esetében, míg V2 töltés választásakor ez a szám 145 kW. Ezen fejlesztések következtében akár 50%-al is gyorsabban tölthetik fel ezen autóikat tulajdonosaik.”

Várt újdonságok ezek, hiszen a jóval olcsóbb Model 3 már alapból tudja a februárban beharangozott V3 Supercharger tulajdonságokat, többek között a 250 kW-os villámtöltést.

Új felfüggesztések is érkeznek, melyek a továbbiakban szoftveres fejlesztéseket is kaphatnak, OTA-n keresztül:
“Frissítettük a Model S és Model X légrugós felfüggesztését, ideértve az adaptív felfüggesztést is, ezáltal biztosítva a még kényelmesebb utazást biztosítva az autópályán, vagy az Autopilot használata közben.”


De továbbfejlesztett új kerékcsapágyakat és néhány új gumiabroncs-dizájnt is láthatunk a Model S és X esetében, ezzel is növelve az autó energiafelhasználásának hatékonyságát.

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/