Bemutatkozott a Nissan IMQ tanulmányautó

0

A Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott IMQ észrevétlenül ötvözi a japán örökséget a modern, emberközpontú technológiával. A legújabb innovációkat tartalmazza, amelyek életre keltik a Nissan Intelligent Mobility-t, a márkának az autós közlekedés jövőjével kapcsolatos elképzelését. Dizájnja tükrözi a Nissan úttörő és vezető szerepét a crossoverek területén, feltűnő megjelenése pedig kitolja az európai crossoverek lehetőségeinek határait.

Az IMQ legfontosabb eleme az e-POWER következő generációja, amely egy azonnali, egyenletes gyorsulást biztosító, 100%-ban elektromos hajtásrendszer. Az e-POWER technológiából fejlesztették tovább, amely jelenleg Japánban a legnagyobb eladási példányszámokkal büszkélkedő Nissan Note és Serena modellekben érhető el. Ez a technológia az IMQ-ban 250 kilowattos összteljesítményre és 700 Nm nyomatékra képes.

Ezt a nagy teljesítményt egy új, többmotoros összkerékhajtású rendszeren vezetik át, ami minden kerék esetében pontos és független irányítást tesz lehetővé. Az e-POWER és az összkerékhajtás párosítása ideális az alacsony tapadású körülményekhez, például a Genf melletti havas, alpesi utakhoz.

Az IMQ további betekintést nyújt a Nissan technológiai elképzeléseibe. A Nissan ProPILOT* vezetéstámogató rendszerének továbbfejlesztett prototípusával látták el, amely még jobb önvezető képességet kínál. A modellben megtalálható a Nissan „Invisible-to-Visible” (láthatatlant láthatóvá tévő) technológiája, amelyet a 2019-es CES kiállításon mutattak be.

Az IMQ a méreteinek köszönhetően az európai C-crossover szegmens közepén helyezkedik el. Letisztult és könnyed megjelenés jellemzi, külső és belső formaterve egybeolvad. Ez leginkább az üvegfelületek vonalaiban fedezhető fel, amelyek a kialakításuk révén egyetlen folytonos felület benyomását keltik.

Az IMQ a Nissan formanyelvének merőben új irányvonalát jelöli ki. A koncepció a szándékosan visszafogottabb kivitelezésű V-motion hűtőrácsba épített Nissan embléma köré épül. A hűtőrács függőleges irányban beleolvad a motorháztetőbe, vízszintesen pedig az első lökhárítóba, így szembetűnő sarkokat hoz létre a külső széleken. A motorháztetőn feltűnő, krómozott bemetszések találhatók, ahogy a sárvédő kiemelkedik a kerékívekből, és az ajtó középső része pedig becsúszik alá.

Hátul egy függőleges, hangsúlyos vonal húzódik lefelé a hátsó lámpatesttől, hogy kettészelje az oldalt lefelé haladó levegőt, fokozva az aerodinamikai teljesítményt. Felső vége a Nissan bumeráng formájú fényszóróegyüttesének új, karcsú vonalvezetésű értelmezésébe fut bele. Az egy darabból álló csomagtérajtó a motorháztető kialakítását megismételve a hátsó sárvédő alá bukik.

Alaposabban szemre véve feltárul az autó sötétített alsó részein megjelenő háromdimenziós struktúrák fokozott használata. Ezek a részletgazdag rétegek – vagy lamellák – a hagyományos japán formatervet idézik fel, és az autó egészére kiterjednek.

A külső részt 22 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyek személyre szabott Bridgestone Connect gumiabroncsokkal vannak szerelve. Ezek az „intelligens” gumiabroncsok információt küldenek a vezetőnek a grafikus felhasználói felületen keresztül. A továbbított adatok közé tartozik a gumiabroncsok terhelése, nyomása, hőmérséklete és a profilmélység. Ez segít az IMQ-nak automatikusan beállítani az autóba integrált biztonsági rendszereket az optimális működést szem előtt tartva.

A modern technológiával ötvözött japán stílusjegyek az autó belsejében is folytatódnak. Az IMQ ajtóinak zsanérja a külső széleken található. Kinyitva futurisztikus, tágas belsőt tárnak fel, amelyben négy különálló ülés található. Az ülések észrevétlenül emelkednek ki a lamellákkal borított padlóból, amely vizuális egységet alkot az autó külsejével.

A Nissan ismerős „ívelt szárny” műszerfala uralja a fülke elülső részét, a középkonzol alulról emelkedik ki, és hátrafelé húzódik az első ülések között.

Mindegyik formatervezett ülés kéttónusú, 3D-s technológiai anyaggal van borítva, amelynek lézerrel vágott geometrikus formáját a japán kumiko fafaragványok ihlették. A minta visszaköszön a műszerfalon, az ajtókárpiton és a tárolópolcon, valamint az ülés háttámlájának gazdag, fémes kivitelezésében. Lamellákat építettek az ajtókárpitba és az ülés háttámlájának felső részébe is fejtámaszként.

Futurisztikus vezérlés a tökéletes vezetésért

Az IMQ belsejében minden a vezető köré épül. Ezt a grafikus felhasználói felület is tanúsítja, amelyet a műszerfalba ágyazott 840 milliméteres képernyő ural. Kikapcsolt állapotban teljesen fekete – akár egy okostelefon –, ám bekapcsolva életre kel, hogy mutassa az e-POWER állapotát és az egyéb járműinformációkat. A képernyő mögött mindig látható a fekete lamellák további használata.

A középkonzol fölötti kisebb, második képernyő ad otthont az IMQ virtuális személyi asszisztensének. Azáltal fokozza a vezetési élményt, hogy vezérli a navigációhoz hasonló járműfunkciókat a vezetőtől érkező adatokra válaszolva.

A kormánykerék ergonomikus kialakítása relaxált testhelyzetet tesz lehetővé a vezetőnek, továbbá maximalizálja a műszerfal láthatóságát. A kormánykerék hátsó részébe korszerű, puha tapintású, kapcsolófülszerű funkció van beépítve.

Technológiai bemutató

Az IMQ a Nissan láthatatlant láthatóvá tévő (I2V) technológiájával van ellátva, amely egy 3D-s felület, ahol a „valós világ” egyesül a virtuálissal. A Nissan által kifejlesztett I2V lehetővé teszi, hogy az utasok olyan dolgokat is meglássanak, amelyek máskülönben rejtve maradnának a szem elől, így magabiztosabbá és izgalmasabbá teszi a vezetési élményt.

A láthatatlant a Nissan Omni-Sensing-technológiája teszi láthatóvá, amely összekapcsolja az IMQ -t a jármű utasterén belüli és kívüli, valós világból érzékelt információkkal a virtuális világ információit is ötvözve, és megjeleníti ezeket a vezető és az utasok előtt a gazdag, vegyített valóság élményéért.

A technológia lehetővé teszi, hogy a vezető lássa, mi következik a kanyarokon túl, pontos információkat jelenít meg a forgalmi dugókról, beleértve azok okát, és alternatív útvonalakat határoz meg, hogy az utazás stresszmentesen teljen. A vezetőnek akár arra is van lehetősége, hogy egy virtuális utas társaságát élvezze, aki egy 3D-s kiterjesztettvalóság-technológiára épülő avatárként jelenhet meg az autóban.

Az IMQ szintén tükrözi a Nissan autonóm jövő iránti elköteleződését, mint ahogy az a Nissan Intelligent Mobility elképzelésében szerepel. Az autó a ProPILOT vezetéstámogató rendszer korszerű prototípusával van ellátva, ami segíti a vezetőket a városi utcákon és az elővárosi autópályákon. Ezt az autó egészén elhelyezett modern érzékelők, radarok és kamerák hada teszi lehetővé, amelyek képesek értelmezni az úttal, a forgalommal és az információkkal kapcsolatos jeleket, hogy zökkenőmentes és magabiztos vezetést eredményezzenek.

„Az IMQ megjelenése ötvözi a hagyományos és modern japán hatásokat, és megmutatja, milyen lehetőségeket tartogat a jövő, ha a crossovereket a Nissan Intelligent Mobility támogatja” – mondta Alfonso Albaisa, a Nissan formatervekért felelős vezető alelnöke. „Az IMQ-ban észrevétlenül olvad egymásba az autó külseje és belseje, jelezve a Nissan harmadik generációs európai crossovereinek formatervezési irányvonalát.”

 

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!