2018 szeptemberében jelentette be az Audi, hogy egy igazán különleges szolgáltatással segíti majd első, saját fejlesztésű elektromos autójának térnyerését, ez pedig az e-tron Charging Service nevű szolgáltatás lesz.

De miről is van szó? Az ötlet igazán remek, melynek lényege, hogy a kiválasztott szolgáltatók töltőit egyetlen kártyával igénybe vehetjük, nem kell mindegyikhez külön igényelni egyenként. Hazánkban is kezd kacifántos lenni a szolgáltatók és töltőpontok üzemeltetőinek sora (pl.: Lukoil, MOL, e-mobi, hogy csak a legnagyobbakat említsük). De külföldön sem jobb a helyzet, sőt, oda is általában NFC-alapú kártyát kell igényelni, szolgáltatónként. El lehet képzelni a szituációt, ha egy e-autó tulaj több országot átszelő utazásra indul…
Ezen a helyzeten akar úrrá lenni az Audi, mert az érkező e-tron SUV-hoz egy igazán remek szolgáltatást kíván nyújtani. A lényege, hogy egyetlen kártyával indíthatóak lennének a kiválasztott szolgáltatók töltői, nem kell semmi mással bajlódni, sem különböző regisztrációkat végrehajtani. Ez lesz az e-tron Charging Service, ami már induláskor is 72.000 töltőt tartalmaz, 220 európai szolgáltatótól és ez csak bővülni fog a jövőben! A felmerülő költségeket természetesen az autó tulajdonosának kell megtérítenie, de ehhez valószínűleg egy könnyen kezelhető telefonos alkalmazás is társul majd.

Ezen szolgáltatáshoz jelentette most be az Audi az árakat is. A “city” és a “transit” tarifák tudhatóak most és országtól függően perc, kWh, vagy komplett töltési folyamat lesz az elszámolás alapja.

Utóbbit választották Németország területére, aminek alapdíja havonta 4,95 € (city), vagy 17,95 € (transit). Ezen felül AC töltésenként 7,95 € vagy DC töltésenként 9,95 € fizetendő, mindkét kategóriában (city, vagy transit)
Az Ionitiy hálózat kútjainál egy töltés 9,50 € (city), vagy 8 € (transit) összegbe kerül. Az Ionity esetében ezek az árak csupán bevezető ár-jellegűek, melyet egy “standard” ár fog követni majd. Ennek mértéke a transit tarifa esetében 16,95 € lesz töltésenként, míg a city tarifa esetében ez a standard ár még nem ismert. Németországgal ellentétben Ausztria másik utat választott, mégpedig a perc-alapú töltést, havidíj nélkül. Ausztriában az AC töltés 14 eurócent/perc, a DC töltés 48 eurócent/perc díj fejében választható. Ionity állomásokon ez 9,5 €/töltés (city), vagy 8 €/töltés (transit), ahogyan Németországban is.

A teljes ártáblázat, amiben az árak EU országonkénti bontásban szerepelnek,már elérhető az Audi honlapján. Megemlítenénk érdekességként, hogy egyes országokban (pl. Anglia) a töltők foglalásáért is díjat számol fel az Audi

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!