2017 októberében röppent fel a hír, hogy a Tesla szeretné az Egyesült Államokban tartani a termelés nagy részét, de szükségük van kisebb helyi régiós gyárakra is. Mindezt azért, hogy ki tudják szolgálni a piacot időben. Ezért a Tesla már 2017 júniusában megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak egy sanghaji gyár építéséről.

Hirdetés

A sanghaji kormány megállapodott a Tesla-val, hogy a város szabadkereskedelmi övezetébe felhúzhatja a gyárát. Így önálló gyár tulajdonos lesz a Tesla és nem egy helyi gyártóval épít közösen ahogyan ez a szabadkereskedelmi övezetében szokás. A megállapodás értelmében ez lenne az első ilyen teljesen külföldi autógyártó, de nem engedélyezték, hogy a Tesla elkerülje a 25%-os importtarifát. Csin Guo-bin, a vállalat iparügyi és információtechnológiai minisztere szeptemberben arról beszélt, hogy az ország szép lassan kitiltja a forgalomból a fosszilis üzemanyagot használó járműveket, így csökkentve a szén-dioxid kibocsátást. Az összes kínai gyártónak egyre több elektromos autót kell gyártaniuk a következő években. A Tesla pedig jó eséllyel felpörgetheti a világszintű gyártását.

Tavaly július közepén pedig érkezett a hír, hogy a Tesla végleg megállapodott a sanghaji városvezetéssel, hogy évi 500 ezer autó gyártására képes gigaüzemet építenek fel a kínai városban. Az autók mellett akkumulátorokat is előállítana a Tesla ebben a gyárában is. A Panasonic pedig újra képbe kerülhet, ha lehet hinni a híreszteléseknek. Márpedig ezeknek van is alapja, hiszen maga Kazuhiro Tsuga (CEO) nyilatkozott ez ügyben: ” Amint azt már korábban jeleztük, a Tesla a jövőben elindítaná a teljes körű termelést Kínában – Velünk együtt”. A Panasonic számításai szerint az akkumulátorokból származó bevételei jövőre akár 11,7%-al is nőhetnek, nagyjából 3,87 milliárd dollár értékben.

Érdekesség, hogy a Tesla Sanghajban már rendelkezik egy technológiai fejlesztési központtal. Elon Musk cége pedig úgy gondolja, hogy a megfizethető árú elektromos autók gyártásához minden kontinensen kell lennie legalább egy Gigafactorynak. A tervek szerint 10-12 óriásüzemet építenének szerte a világon, az európai telephelyről pedig még az év végéig döntenek.

December közepén pedig mi is beszámoltunk arról a nagyszerű hírről, hogy már megkezdték az építkezést a területen. Pár hete Sanghaj polgármestere maga is bejárta a területet és nyilatkozata szerint ha nem is teljes gőzzel, de fél éven belül megkezdheti a termelést a gyár!

Ma pedig újabb mérföldkőhöz érkezett a sanghaji projekt, ugyanis Elon Musk és a város polgármestere hivatalosan is elindította a gyár építkezését.

Elon Musk egy könnyed mozdulattal ünnepelte az “alapkőletételt”

A közel 860 ezer négyzetméteres földterület a Tesla 150 millió dollárért vásárolta meg.

Elon Musk további érdekességeket osztott meg a hivatalos Twitter csatornáján, melyben az áll, hogy az idén nyáron elkészülhet az első ütem. Majd év végén pedig elindulhat a termelés! A teljes tömegtermelés azonban 2020-ban indulhat el.

A Gigafactory 3 csak Kínát és a környező országokat látja el az olcsóbbik Model 3 és Y autókkal.

Az S és az X modellek továbbra is Amerikában készülnek, akárcsak a Model 3 Performance változata!

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.