A premier helyszíne szintén Los Angeles volt, ám nem az Auto Show. Az e-tron SUV-hoz hasonlóan egy külön rendezvényt hozott össze az Audi, ahol bemutatta a várva várt Audi e-tron GT-t, amit a márka és az elektromos meghajtás rajongóin túl elég sokan vártak már.

Emlékszem, amikor tavaly decemberben készítettem a cikket a most bemutatott autóról és egy sejtelmes képen kívül (amin a mostaniakkal összehasonlítva tényleg ugyanaz az autó van) tényleg semmi információ nem állt rendelkezésre a kocsiról. Sokan pletykának hitték a kocsit, de én sejtettem, hogy az Audi megcsinálja. Az GT formái bámulatosak, van benne egy kis A7, az tagadhatatlan.

Több neves, külföldi oldal képviselőit látta vendégül a német márka Los Angeles külvárosában, a rendezvényen pedig egyrészt az autó tervezője (Marc Lichte), valamint maga a Vasember, Robert Downey Jr, prezentálta az autót a közönségnek!

Mr Lichte a premieren arról is beszélt, hogy mennyivel könnyebb volt megtervezni az autót a belsőégésű motor és a kipufogó nélkül, valamint, hogy maga is nagy rajongója a Teslának és a Model s-nek, így nagy megtiszteltetés volt száméra, hogy részt vehetett a kihívó tervezésében. Mert hogy igen, az Audi valahol a Model s kihívójának szánja ezt az autót, nem vitás.
Nézzük, mik a hivatalos számok az e-tron GT esetében.

Méretek:

  • 4,96 méter hosszúság
  • 1,96 méter szélesség
  • 1,38 méter magasság
  • 2,9 méter tengelytáv
  • 450 literes csomagtér, az első csomagtér (frunk – front trunk) pedig 100 liter
  • 4 személyes kivitelezés
  • 285/30 R22-es kerékméret

Technikai adatok:

  • 434 kW (590 LE9 teljesítmény), 2 elektromos motor jelenlétében
  • 95 kWh akkumulátorkapacitás
  • 150+ kW-os villámtöltési képesség
  • PPE (Premium Platform Electric) padlólemez, akárcsak a Porsche Taycan esetében
  • 0-100 km/h gyorsulás: 3,5 mp
  • Végsebesség: 240 km/h
  • Hatótáv: 400 km felett (WLTP)
  • 11 kW-os fedélzeti töltő

Azt még tudni kell, hogy a GT megkapja a Taycan 800V-os rendszerét, így esélyes, hogy a 150 kW-os villámtöltésen túlmutatóan is képes lesz energiát magába szívni az autó. mi is írtunk róla, hogy a Taycan testvére, a Cross Tourismot látták 250 kW-al tölteni, így elképzelhető, hogy az e-tron GT is hasonló képességekkel lesz felvértezve! Természetesen aktív hőmenedzsment felügyeli majd az akkucsomag hőmérsékletét, kihasználva annak maximális lehetőségeit. A sajtóközleményből az is kiolvasható, hogy egy saját vezeték nélküli töltőt is elérhető lesz az autóhoz.

Az otthon tölteni kívánó tulajdonosoknak az Audi egy 40A 240V-os töltőt mellékel az autóhoz. Ám ehhez a leendő tulajdonosnak 2021 elejéig várniuk kell, akkor kezdődnek ugyanis az első kiszállítások.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!