Lassan egy éve annak, hogy a Volvo Cars és a Geely Holding közleményben jelentette be, hogy közösen mintegy 640 millió eurót invesztálnak a Polestar termékek, a márka és az iparági fejlesztések beindításához.

A bejelentéssel egy időben bemutatták a Polestar 1-et, ami egy 600 LE-s teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal megáldott kétajtós, négyüléses hibrid kupé. Nem is akármilyen hibrid, a gyártó szerint elektromos módban akár 150 kilométer megtételére is képes lehet. Ezzel kategóriájában egyedi lesz, mivel a jelenleg piacon levő phev autók még megközelíteni sem tudnak haosló hatótávot. Az autó gyártása a kínai Chengduban indul 2019-től. Részben Volvo alapokat használva, a svéd-kínai gyártó saját fejlesztésű SPA moduláris platform lesz a Polestar 1 alapja. 50%-ban Volvo, 50%-ban pedig a Polestar fejlesztések és technológiák kapnak helyet az autóban. A Polestar 1 lett az első olyan modell ami a vezethetőség maximális kihasználása érdekében Öhlinselektronikus felfüggesztéssel kerül bemutatásra. Teljesen karbonszálas karosszériával az autó súlya 45%-al lett könnyebb.

Tegnap pedig a vállalat közleményben jelentette be, hogy elkészült az első 34 példány a modellből. Melynek gyártásához még a gőteborgi létesítmény adott otthont. A prototípusok építésénél a Volvo mérnökei is jelen voltak, akik tanulmányozhatták a Polestar 1 karbonszálas konstrukcióját. Ugyanis ilyen technológiával még nem dolgoztak. A jövőben pedig ez változhat, mivel utalást tettek rá, hogy a soron következő Volvo modellek a megszokottnál több karbon elemet tartalmazhatnak.

A Volvo főhadiszállásán a most legyártott 34 modell csak előszériás prototípusoknak tekinthető. Ezeket fejlesztésekhez, töréstesztekhez és egyéb kötelező műveletek elvégzéséhez használ a gyártó. A többi, végleges szériamodell már az ázsiai országban, Csengtuban található gyárban fog megépülni, amit direkt ennek okán húz fel a Geely. Előrejelzések szerint a gyártás valamikor jövő év közepén indulhat be.

Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója így nyilatkozott: “A prototípusok elkészülte jelzi, hogy a Polestar 1 ismét közelebb került a sorozatgyártáshoz. Az első 34 példány lehetőséget biztosít arra, hogy a finomhangolásokat elvégezzék. Mire jövő év közepén a normál gyártás beindul, már biztosak lehetünk benne, hogy az ügyfeleknek egy remek autóval lesz dolguk.”

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]