A legújabb megrendelés ráadásul hazai pályáról jött!

A Proterra pár napja újabb 10 darab buszra kapott megrendelést, egészen pontosan a 40 láb hosszú (12.1 méter) Catalyst E2 elektromos buszból, amit az államok-béli San Mateo megyei SamTrans adott le.

A bevezetőben is említett hazai pálya azért is érdekes információ, mert a Proterra szintén San Mateo megyében tervezi megnyitni új akkumulátor gyárát. A Burlingame-i gyár a tervek szerint évi 500 MWh-nyi kapacitást kíván gyártani, ami számításaiknak megfelelően 1000-2000 darab busz összeállításához elegendő.

“A Proterra új, burlingame-i akkumulátor gyára jelenleg a termelés felfutását éli meg, elérve a kitűzött 500 MWh kapacitást a tervezett E2 buszok akkumulátoraihoz. Az E2 akkumulátorcsomagjai a nehézipar legjavát mutatja be, hiszen az energiasűrűsége 160 Wh/kg. Könnyű, de erős anyagokból épül fel, hogy bírja a legkülönbözőbb környezeti körülményeket is. A Proterra E2 akkucsomag az alapoktól lett újratervezve, figyelembe véve a tartósságot és a teljesítményt.”

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-bullhorn” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

A Proterra eddig már 546 buszt gyártott le és szállított ki különböző állami, vagy magán szervezeteknek.

Az egyik ilyen szervezet Los Angeles, pontosabban a város közlekedési társasága, az LADOT (Los Angeles Department of Transportation) volt, ahová 2019-től érkezik az első szállítmány, amit 2030-ig továbbiak követnek, amíg az összes jelenlegi busz elektromos nem lesz. Az LADOT számításai szerint az üzemanyag és karbantartási munkálatok által buszonként 500.000 dollárt, összesen 11.2 millió dollárt fognak tudni megspórolni a városi költségvetésnek a 12 éves életciklusuk alatt.

A másik említésre méltó szervezet Minnesota helyi közlekedési vállalata, az MVTA (Minnesota Valley Transit Authority), ami úgy döntött, beilleszt a menetrendbe egy különlegesen felmatricázott elektromos buszt, konkrétan egy 12 méter hosszú, teljesen elektromos Proterra Catalyst E2 személyszállítót.A helyzet különlegessége, hogy egy hideg, az e-autózás szempontjából mostoha vidéken kellett szolgálatot teljesítenie.

Egy bekezdés erejéig fejtsük a hideg körülményeket is, amik minden e-jármű számára kulcskérdés. Az Anchorage-i Község (Municipality of Anchorage – MOA) és helyi Tömegközlekedési Ügyosztály (Public Transportation Department – PTD) közös bejelentést tettek a napokban, miszerint egy új, 40 láb hosszú (12,2 méter)Proterra Catalyst E2 elektromos buszt helyeznek próbaüzembe a következő 4 hónapban.

“A hideg időjárás erősen befolyásolja az elektromos járművek hatékonyságát, hiszen a fűtés rengeteg energiát elvesz, így csökkentve a hatótávot, miközben a legtöbb akkumulátornak nem tesz jót a villámtöltés ilyen hideg időben”

A PTD azt kéri, hogy aki érdeklődik a busz iránt, az a közösségi médiában így keressen rá: #ElectricRideANC.

[ult_buttons btn_title=”Támogatnál minket? Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Frolunk%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-angellist” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

Forrás: electrek.co

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]