Február végén jött a hír, mely szerint ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból Németországban a szövetségi közigazgatási bíróság kedden kihirdetett döntése alapján.
A Volkswagen vezetője Herbert Diess szerint mindez ijesztő képet fest és ráadásul teljesen fölösleges. Stuttgart és Düsseldorf lehet majd az első két olyan nagyváros, amelyből kitiltásra kerülhetnek az Euro 4-es vagy annál régebbi dízelmotorral szerelt autók. Azaz, egyetlen olyan dízel autó sem közlekedhet az említett városokban amelyeket 2006 előtt gyártottak. Plusz, hallani olyan híreket is, hogy rövidesen az a Euro 5-ös motorok is bekerülhetnek a képbe. Párizs, Madrid, Mexikóváros és Athén 2025-től léptetné életbe a tiltást, míg Franciaország és az Egyesült Királyság 2040-ig adna időt az autógyártóknak. Azonban a dánok már jövőre sem szeretnének szennyező dízeleket látni a városokban.
Budapest főpolgármestere, Tarlós István is megszólalt ezügyben csütörtökön: ,,Budapesten is kell majd foglalkozni e kérdéssel, mi ezt a szakmai szempontok szerint legkorábban nyolc vagy tíz év múlva tudjuk bevezetni”
Herbert Diess a VW vezetője nyilatkozott a fenti hírekkel kapcsoltban az Autocar magazinnak: „Néhány évvel ezelőtt Stuttgartban évi 800 óra volt az, amikor a levegő szennyezettsége átlépte a határértéket, ám tavaly mindössze már csak három óráról beszélhetünk. A helyzet folyamatosan javul, mindegy egyre tisztább és tisztább lett. Három évvel ezelőtt 90 olyan városunk volt, ahol átlépte a határértéket a szennyezés mértéke, tavaly viszont ezek száma 70-re csökkent, 50 esetben pedig nagyon közel voltunk a limithez, ami azt jelenti, hogy ez 50 város idén vagy jövőre már a megfelelő minőségű levegővel rendelkezhet. Tehát, 20 város maradt ahol a levegő minősége elfogadhatatlan maradt, és ha ezeket jobban megvizsgáljuk akkor láthatjuk, hogy mindenhol három-négy utca okozza a problémát, ahol dugó alakult ki.”
Herbert megerősítette, hogy személy szerint harcolni fog azért, hogy ezek a tiltások ne léphessenek éltbe, hiszen szerinte teljesen fölöslegesek, hiszen a helyzet a tömegközlekedés felfuttatásával és modernizálásával is javítható lenne.