Az AlixPartners elemzőcég érdekes tanulmányt tett közzé nemrég. Kína vezető szerepe a jövőben egyre dominánsabb lesz az elektromos közlekedés minden szintjén.
Előrejelzésük szerint 2020-ra minden új bemutatott plug-in hibrid modell nagyjából fele (49 a 103-ból) kínai gyártóktól fog érkezni, kínai vásárlóknak. Másik megállapításuk szerint a lítium-ion akkumulátor gyártás 2/3-a kínai kézben lesz, nagyjából 2021-re.
Ezek a jóslatok nem is tűnnek alaptalannak, hiszen már ma is a Kínában eladott plug-in hibridek 96%-a Kínában készül, kínaiaknak. Ezen az sem segít, hogy külföldi márkák modelljeire nincs állami támogatás, sőt finom kis adó és vámteher rakódik rájuk. Az AlixPartners szerint az árak kiegyenlítődése az elektromos és a belsőégésű motorokváltozatok között már 2025-re meg fog történni. Jelenleg nagyjából 50 kínai márka küzd a piaci jelenlétért és a verseny is egye erősebb egy saját önvezető technológia megalkotásáért.