A Reuters szerint, a Volkswagen és az Audi is megpróbálja jelentősen csökkenteni költségeit, hogy felgyorsítsa az elektromos járművek felé történő elmozdulást. Ezért úgy döntöttek, hogy 2022-re a márka kb. 12 milliárd dollárral csökkentené a kiadásokat. Mivel a 4 karikás gyártó komoly offenzívát indítana, amivel hamarosan öt új EV modell is érkezhet, közülük elsőként az a SUV, amit az e-Tron Quattro Concept alapjaira épít meg a gyártó.
Az összeg legnagyobb részét a kutatási és fejlesztési részlegtől vonná meg a vállalat, de a folyamatnak további elemei is lehetnek, hiszen az Audi a szintén a Volkswagen Csoporthoz tartozó Porschével is megosztaná a fejlesztési költségeket, ami akár életképes elképzelés is lehet, hiszen a négykarikás gyártóhoz hasonlóan a Porsche is komoly lépéseket tesz az elektromos autók felé, ráadásul számos alkatrész már most is közös a két gyártó modelljeiben. Audi az Nvidia-val közösen fejleszt rendszert az autonóm technológiához is, így több mint valószínű, hogy ez megosztásra kerül a többi VW Group márkával is. Ez még nem minden, mivel az Audi a VW Golf következő generációjának platformját is felhasználhatja az új A4-es alapjául a K+F költségek csökkentése érdekében!
A Volkswagen Csoport bár látszólag túl van az Amerikában kirobbant, majd az egész világra kiterjedt dízelbotrányon, az ügy rendezése valójában nagyon komoly anyagi terhet jelentett számukra, így nem véletlen, hogy a versenysportokból való kiszállás mellett időnként a költségcsökkentés is felmerül egy-egy hozzájuk köthető márka neve mellett.