Az angol gyökerekkel bíró Lotus sportautómárka életútja 2017-ig igen hektikus volt, adták vették szerencsétlen márkát. Aztán abban az évben a kínai Geely megszerezte a tulajdonjog 51 százalékát, míg a maradékot a maláj eredetű Etika Automotive birtokolja. A márkán belül létrejött az elektromos sportautókkal és a kapcsolódó technológiákkal foglalkozó Lotus Technology divízió, amiben viszont már 70 százalékos a Geely (és a NIO Capital) részesedése.
A fentiek fényében elmondható, hogy tulajdonképpen a Geely tulajdona a márka és a kínaiak nem is halogatták sokáig a döntést, hogy a Lotus elektromos meghajtással fog visszatérni a legjobb sportautók közé. Ezt 2021-ben jelentették be és 2028-ig épül ki a teljes paletta. Akkor 4 modell megépítését tűzték ki célul, az autók a Geely dedikált üzemében készülnek, Wuhan mellett. Azóta 2022 tavaszán meg is érkezett a tisztán elektromos Lotus Eletre, egy elektromos SUV, mint az első újkori Lotus. Az első darabok pedig már idén tavasszal megérkeztek az első vevőkhöz.
A Lotus tervei most még csak évi 1500 autóról szólnak, ám a következő öt évben szeretnék megérni a 150 000 eladott elektromos autót. Azt gondolhatnánk, hogy ezek majd a Geely padlólemezére épülhetnek majd meg, ám a Lotus-portfólió kapott egy dedikált padlólemezt, direkt a sportos igényekre szabva, természetesen a Geely által megtámogatva a költségeket és a technológiát.
Autók tehát lesznek és a Lotus szeretné a márkatudatot még jobban elmélyíteni. A napokban a Lotus egy friss sajtóközleményben osztotta meg az infót, hogy egy dedikált töltőkínálatot hoz létre, remélve, hogy ezzel is segíthetik a Lotus terjeszkedését. A Lotus Technology alelnöke és a Lotus Flash Charge vezérigazgatója, Alan Wang így beszélt az új töltőkről:
„Ahogy egyre több kormány fektet be a villamosításba a nettó nulla szén-dioxid kibocsájtás felé vezető úton, a megbízható töltési infrastruktúrája iránti kereslet soha nem volt még akkora, mint manapság. A Lotus kategóriájában a legjobb gyorstöltési megoldásokat fejlesztette ki, hogy gyors és megbízható töltési élményt nyújtson az ügyfelek igényeinek megfelelően.”
Kezdetben a Lotus töltőkínálata három ígéretes termékből fog állni, amelyek mindegyike folyadékhűtéses, hogy a Lotus szerint „könnyebbé és gyorsabbá tegyék az elektromos járművek töltését”:
- All-in-One DC Charger: Ultragyors töltő akár 450 kW teljesítménnyel. Ezzel az elektromos Lotus Eletre R 5 perc alatt kb. 142 km megtételére elegendő energiát képes felvenni.
- Power Cabinet: Moduláris elektromos szekrény olyan helyekhez, amelyek nagyobb energiát igényelnek a hatékonyság növelése és a töltési idő minimalizálása érdekében. Ilyenek tipikusan az autópályák pihenői.
- Charging Unit: Folyadékhűtéses terminál, ami akár 4 autót is képes egyszerre ölteni. Az egység maximális kimeneti áramerőssége 600 A
A Lotus szerint mindhárom töltő a mai naptól elérhető Kínában és várhatóan 2024 második negyedévében eljut Európa és a Közel-Kelet piacainak többségére is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!