Az elektromos meghatással összefüggésben egyre több, mára megszűnt dolog, vagy termék jön vissza a mindennapokba. Gondoljunk csak ma már megszűnt autótípusokra (pld.: Opel Manta), melyek egy elektromos meghajtást kapva térhetnek vissza a halálból.
Egyre inkább hasonló érzés fog el, amikor egy mára szintén gyakorlatilag halott kategória kap új szárnyakra, ez pedig az MPV, vagy ahogyan itthon ismerjük őket, a minibuszok, esetleg egyterűek. Ez a jármű-kategória a 2000-es évek elején volt igazán népszerű, méghozzá annyira, hogy szinte minden autómárkának volt egy ilyen a kínálatban. Nem is hitte volna senki, hogy ezt a népszerűséget megtörheti bármi, ám betört a semmiből a Crossover és SUV imádat. Ezzel együtt pedig pár év alatt gyakorlatilag eltűnt az új modellek közül az MPV.
Ám az elmúlt hónapokban egyre több autógyártó jelentette be, hogy elektromos meghajtással újra piacra fog dobni ilyen modelleket, amihez meglepő módon nemrég a svéd (igazából kínai) Volvo is csatlakozott. 2023 augusztusában érkezett meg az első kósza hír a gyártó háza tájáról, hogy valami készül a háttérben, méghozzá EM90 néven, ami olyan lesz a gyártó szerint, mint egy „mozgó skandináv nappali”.
A Volvo EM90 november 12-én debütál világszerte, és az előrendelések még aznap megkezdődnek, elsőként a kínai piacon. A lokáció nem véletlen, hiszen egyrészt a kínai az egyik legdinamikusabban fejlődő elektromos autós piac, másrészt az anyacég Geely által biztosított technológia (pld.: SEA padlólemez) is azt diktálja, hogy elsőként Kínában legyen elérhető az EM90, aminek egyébként a korábban bemutatott ZEEKR 009 kisbusz adja az alapot.
Közeledünk a kijelölt dátumhoz és a Geely meg is kezdte Kínában a típus engedélyeztetését, amit kedvenc szivárogtatónk, a kínai ipari és információs minisztérium intéz az EM90 esetében is. Ezúttal sem hazudtolták meg magukat a hivatal dolgozói, ugyanis az eljárás során készült fotók felkerültek a netre, így le is lepleződött a Volvo új minibusza.
Technológia szempontjából egyelőre csak találgatni lehet, de a ZEEKR 009-cel közös alapok elég sok következtetést engednek meg. Ami viszont ismert már, az a méret: 5206 mm hossz, 2024 mm szélesség és 1859 mm magasság. Teljesítmény szempontjából bizonyára lesz egy, illetve duplamotoros verzió is, előbbi is már 272 lóerőt tud felmutatni. Akkupakkból jó eséllyel két választás lesz: 116 kWh (700 km hatótáv), vagy 140 kWh (822 km hatótáv). Mindezek fényében nagyon várjuk már a november 12-t.