A Volkswagen túljutott a németországi üzemeiben az alkatrészhiány miatt bevezetett gyártási korlátozásokon és a termelés üteme visszatért a normális kerékvágásba.
„A helyzet érezhetően enyhült” – mondta Imelda Labbé a márka értékesítési igazgatója a céges intraneten szerdán közzétett interjúban. Az általa adott tájékoztatás szerint az üzemek kapacitáskihasználtsága lényegesen javult a tavalyihoz képest. A wolfsburgi központi üzemben, a VW legnagyobb termelési telephelyén is felszámolták a szűk gyártási keresztmetszeteket.
Labbé szerint már vége azoknak az időknek, amikor szinte normális munkarendnek kellett tekinteni a részmunkaidős foglalkoztatást. „Ettől a hónaptól kezdve még plusz műszakokat is be kell iktatnunk, hogy teljesíteni tudjuk a termelési célokat” – közölte.
A Volkswagent súlyosan érintették a koronavírus-járvánnyal összefüggő globális chipválság és az ukrajnai háború alkatrészellátásra gyakorolt hatásai. Wolfsburgban évi alig több mint 400 ezer jármű gördülhetett le a gyártósorról, ami a lehetséges kapacitásnak mindössze a fele.
Az alkatrészhiány miatt a rendelésállomány Európában mintegy 660 ezer járműre halmozódott fel. A megrendelőknek gyakran hónapokat kellett várniuk az autóikra. „Egyszerűen nem tudtuk legyártani a megrendelt járműveket” – mondta Labbé.
Az alkatrészellátás javulásának köszönhetően a szállítási idők lecsökkennek. A tisztán elektromos hajtású ID modellcsalád példányait a megrendelők már két-három hónapon belül át is vehetik az európai piacokon. A belsőégésű motorral szerelt modellek esetében is lényegesen enyhült a kínálati hiány.