Az elektromos autók esetében a vezérlő szoftver megírása kulcsfontosságú, hibának nincs helye ebben a környezetben. Ezen hibák komoly csúszásokhoz vezethet, ami végül kevesebb bevételhez vezethetnek. Azt hiszem a Volkswagen ID.3 kapcsán megjelent szoftveres problémák még egy jó ideig ennek a ténynek a szimbóluma lesz, pedig azért más gyártók is ráfutnak erre a hibára.
A Volvo Cars és a Polestar tevékenysége erősen összefügg, hiszen előbbi adja igen sok esetben az alapot az északi-csillagos autóknak. Ez alap esetben jó dolog, azonban ha valahol hiba csúszik a gépezetbe, akkor azt mindkét márka megérzi. Márpedig ha elolvassuk a Volvo és a Polestar vonatkozó sajtóanyagait, most pontosan ezt láthatjuk: a Volvo EX90 és a Polestar 3 késni fog a gyártás beindításával, mert az autó alapját adó szoftveres környezetnek további fejlesztésre és tesztelésre van szüksége, mielőtt gyártásba küldhetnék azokat az elektromos autókat, amikre fel fogják tölteni.
Ami eddig biztos, hogy a Volvo EX90 gyártását csak 2024 első felében tervezik elindítani, így sajnos idén már nem kell, hogy számítson rá egyetlen potenciális vásárló sem. Pedig ők igen sokan vannak, hiszen a gyártó 2023 első negyedévét taglaló jelentése szerint az EX90 kirobbanó siker lett. Ebből az derül ki, hogy az érdeklődés jóval erősebb, mint azt a Volvo várta és annyit rendeltek belőle, hogy az kimerítette az első körös gyártási darabszámot. Emiatt a rendelhetőséget is le kellett állítani a gyártónak.
Sajnos a Polestar 3 sem járt jobban, talán annyival, hogy a márka itt már csak 2024 első negyedéve utáni időpontot várja a gyártás indítására. Érdekesség, hogy a Polestar 4 viszont tartja a 2023-as év végére kitűzött gyártásindítást. A Polestar emellett a teljes 2023-as évre vonatkozó, korábbi kiszállítási célját is csökkentette 80 000 járműről 60 000- 70 000 darabra. A márka egyébként az első negyedévben 12 076 elektromos autót szállított le, ami új rekord és 26 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.