Nyártól fenntartható alumíniummal készülnek az elektromos Mercik

0

A Hydro vállalat nevét nem kell bemutatni senkinek, aki egy kicsit is érdeklődik a gyártástechnológia iránt. Az elektromos autók kapcsán is többször előkerült már a nevük, legutóbb a Northvolt kapcsán az akkumulátorok újrahasznosítása során. Akkor a Hydro egy vegyesvállalatban betöltött szerepe kapcsán tűnt fel, ami a HydroVolt nevet kapta. Itt a Hydro szerepe az alumínium kapcsán jelent meg.

A Mercedes-Benz legújabb sajtóanyagát olvasva pedig újra feltűnik a Hydro és az alumínium kapcsolata. 2023 nyarától ugyanis a tisztán elektromos EQE és EQS modellek az elsők között lesznek, amikben a felhasznált alumínium az európai átlaghoz képest csaknem 70 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátás árán jön létre. Ezt a kiváló minőségű és alacsony karbonkibocsátással járó fémet a cég partnere, a Hydro szállítja.

A német autógyártó szerint vizsgált alumínium ökológiai lábnyoma kilogrammonként 2,8 kilogramm szén-dioxid kibocsátással egyenértékű. A 2022 decembere óta finomított technológia révén pedig közel 70 százalékos CO2-csökkentéssel és legalább 25 százalékos újrahasznosított tartalommal tudják mostantól az említett EQE és EQS modellekhez szükséges alumínium alapanyagokat szállítani. Ezek elsősorban a biztonságtechnikai komponensekben jelennek majd meg az említett két modellen túl az S-osztály, E és C-osztály, illetve a GLC esetében.

A Hydro az elektrolízishez megújuló energiaforrásokból származó villamos energiát használ és az így csökkentett szén-dioxid-kibocsátást építi be a készülő alumíniumba. Ezek a gyártás után a Mercedes untertürkheimi főüzemébe kerülnek.

További jó hír az MMA (Mercedes Modular Architecture) padlólemez esetében, hogy ennek gyártásához is jócskán fog használni ebből az alumíniumból a Mercedes-Benz. Amennyiben a feltételek lehetővé teszik, az évtized végére készen állhat a Mercedes arra, hogy teljesen átálljon az elektromos autók gyártására. Ez a hazánkban is jelen lévő kecskeméti gyárat is érinti, mint olyan üzemet, ahol MMA-s autók készülnek néhány év múlva. A fejlesztési pénzekből 400 milliárd forint jut Magyarországra, ahol új gyártósorokkal bővítik a kecskeméti üzemet.

A Hydro alumíniumgyártó számára nem ez az egyetlen együttműködés egy stuttgarti autógyártóval: a Porsche is a Hydróval dolgozik közösen, hogy jelentősen csökkenthesse a felhasznált alumínium CO2-lábnyomát az ellátási láncában.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!