A Toyota nemrégiben kinevezett vezérigazgatója, Koji Sato egyértelművé tette, hogy még többet kell azért tenniük, hogy lépést tartsanak a Kínában elszabadult elektromos autódömpinggel.
Egyértelműen kijelenthető, hogy a Toyota az egyik legnagyobb vesztese lett az elmúlt években megjelenő elektromos autós őrületnek. Ebben nagy szerepet játszhatott a vállalat egykori alapítójának 66 éves unokája, Akio Toyoda, aki az egyik legnagyobb kritikusa volt az elektromos autózásnak. Majd Toyoda váratlan lemondása után a Lexus korábbi márkavezetője, Koji Sato vette át a világ legnagyobb autómárkájának irányítását, aki teljes újraformálást ígért.
Sato februárban kijelentette, hogy az ő vezetésével a Toyota új üzleti struktúrával és stratégiával növeli a teljesen elektromos járművekre fordított erőfeszítéseket. Továbbá elérkezettnek látta azt az időt, hogy felgyorsítsák a tisztán elektromos autók fejlesztését. Az újonnan bejelentett stratégia tíz új, tisztán elektromos autó megjelenését irányozza elő 2026-ig. Minderre pedig hatalmas szüksége van a Toyotának, ugyanis hatalmas hátrányban van olyan kulcsfontosságú régiókban, mint Kína.
A Reutersnek adott pénteki tokiói interjújában Sato elismerte, hogy az vállalatának sürgősen cselekednie kell, ha lépést akar tartani Kína rohamosan fejlődő elektromos járműpiacán. „Növelnünk kell sebességünket és erőfeszítéseinket, hogy határozottan megfeleljünk a vásárlói elvárásoknak a kínai piacon.”
Majd Sato hozzátette, hogy a Sanghaji Autószalonon úgy látta, Kína „az elektromos járművek fejlett piacává válik.” A vezető elismerte, hogy a Toyota a többi kínai autógyártóhoz képest minimális számú elektromos autót gyárt. De nekik most az első lépésként azt kell tenniük, hogy a tisztán elektromos járművek technológiáját javítják, majd csak ezután jöhet a termelés felfuttatása.
Továbbá a Toyotának az sem volt elég, hogy 15 százalékkal csökkentse Kínában az első elektromos modelljének, a bZ4X árát, hogy némileg versenyképes maradjon az olyan nevek mellett, mint a Tesla vagy a BYD. Azonban az utóbbi napokban némi fellendülést látott Sato a kínai piacon, mikor az októberben bemutatott, BYD-vel közösen kifejlesztett bZ3 szedánjának előrendelését megnyitották. Ugyanis meglepő mennyiségű elérendelés érkezett a pofátlanul olcsó Toyotára, már az első nap.