Forradalmian új akkumulátor kerül a tisztán elektromos Mercedes EQG-be

0

Egyre közeledik a Mercedes-Benz G-osztály tisztán elektromos utódjának a premierje, ami nagy valószínűséggel EQG néven fog megérkezni. Az autó státuszát tekintve mindenből a legjobbat kapja majd a vásárló a vélhetően igen vaskos árcéduláért cserébe. Ezek közé tartozik a forradalmian úgy akkupakk is.

Tavaly májusban esett szó először hivatalosan is az EQG akkupakkjáról. Pontosabban a benne lakó cellák tulajdonságairól. Az akkori hivatalos sajtóanyag a kaliforniai Sila startup vállalatot nevezte meg a majdani EQG akkucelláinak beszállítójaként. A Mercedes-Benz 2019 óta van jelen a Sila életében, mint rendszeres befektető és ezért a Sila által kifejlesztett anód-technológia kerül bele a tisztán elektromos Mercedes EQG-be is.

Az innovatív, magas szilíciumtartalmú anód anyag növeli az akkumulátorok energiasűrűségét anélkül, hogy veszélyeztetné a biztonságos használatot vagy más teljesítményparamétert. A mai, kereskedelmi forgalomban kapható, hasonló formátumú cellákhoz képest a Sila technológiája 20-40 százalékos energiasűrűség-növekedést tesz lehetővé, amely cellaszinten meghaladja a 800 Wh/l-t.

A gyakorlatban a szilícium anódok 10-szer több töltés tárolását teszik lehetővé, mint a grafit és más fémötvözetek ugyanannyi helyen, így ideális megoldást jelentenek az elektromos járművek akkumulátoraihoz. A kísérleti jelentések a szilícium anód alapú LIB-k (Si-LIB) energiasűrűségének akár 40 százalékos növekedését is kimutatták. A riport eléggé tudományos nyelvezetű, de érdemes vetni rá egy pillantást az érdeklődőknek.

A Sila most pedig egy újabb hírrel érkezett az anód kapcsán, pontosabban az új fejlesztésű Titán Szilikon anódjukat mutatták be. Elmondásuk szerint kutatásaik jelen állása szerint a titán szilikon akár 20 százalékkal is növelheti a hatótávolságot, ami egyes elektromos járművek esetében akár 100 extra mérföldet (160 km) is jelenthet. De nem csak a megtehető hatótávot javítja az újdonság, hanem a tölthetőséget is. 10 százalékról 80 százalékra akár 20 perc alatt is felrántható a töltöttség egy ekkora elektromos autó esetében.

A Sila azt állítja, hogy ezeket az eredményeket a biztonságos használat feláldozása nélkül érte el a grafitos anódokhoz képest, így akár 15 százalékkal csökkenthető az elektromos járművek akkumulátorának súlya, akár 20 százalékkal több megtakarított helyet spórolva a tervezőknek. Talán még ennél is fontosabb, hogy a Titán szilikon 50-75 százalékkal kevesebb szén-dioxid termelés mellett állítható elő kWh-ként, mint a grafitos megfelelője, így tovább csökkenthető az elektromos járművek környezeti terhelése. A Sila célja, hogy a következő öt évben egymillió elektromos jármű meghajtásához elegendő anyagot állítson elő, elsőként a Mercedes-Benz EQG számára.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!