A Volvo személyautós üzletága a Volvo Cars is kitűzte (az elsők között ráadásul) maga elé azt a célt, hogy átáll a teljesen elektromos meghajtású járművekre az évtized végéig. Ezért a Volvo is mindent megtesz annak érdekében, hogy szoftveresen ezek az autók a lehető legmegfelelőbben működjenek.
Néhány éve abszolút nem volt mérvadó az, hogy egy személyautó mennyire erős szoftveresen. Azonban az elektromos autók megjelenésével mindez kiemelkedően fontos kérdés lett, hiszen itt már mindent a szoftver vezérel. Többek között a megbízhatóságban, vagy éppen a fogyasztásban is kiemelkedően fontos az, hogy mit tud felmutatni egy elektromos autó.
Éppen ezen dolgok miatt döntött úgy a Volvo Cars, hogy nem veszi félvállról az autóinak a vezérlését végző szoftver ügyét és egy komplett fejlesztési divíziót hoz létre Lengyelországban. A vonatkozó sajtóanyag szerint a központ Krakkóban épül meg, Tech Hub néven. A fejlesztési csapat teljes mellszélességgel ugrik bele a márka elektromos autóinak fejlesztésébe, ez egyébként a Volvo márkacéljának egyik központi eleme is.
A főbb területek többek között a balesetek okainak mélyreható ismeretén alapuló, alapvető biztonsági technológiai vizsgálatok elemzése. De nagy lesz a fókusz az észlelési és vezetőtámogató algoritmusokon át egészen az önvezető autókat vezérlő szoftverekig. A további mérnöki kihívások közé tartozik a következő generációs összekapcsolt funkciók fejlesztése, valamint a szoftverfejlesztés adatelemzésen keresztüli támogatása. A központ az idei év végén nyitná meg kapuit, 120 mérnökkel, akik létszámát fokozatosan 5-600 főre növelné a Volvo. Az itt dolgozók szoros kötelékben lesznek a Kínában és a Svédországban már működő, ugyanilyen intézményekkel. A Volvo Cars vezérigazgatója, Jim Rowan így beszélt a célokról:
„Cél és technológia-vezérelt vállalat vagyunk, így Volvo autóink új generációja több lesz, mint csupán közlekedési eszköz. Gördülő számítógépek lesznek, amelyeket úgy terveztek, hogy akár az éteren keresztül is új szoftverrel legyenek frissíthetők. Ehhez az kell, hogy krakkói technológiai központunkat és más, kulcsfontosságú házon belüli szoftverfejlesztési képességeinket kibővítsük a jövőbeli sikereink érdekében.”
Ezen új megközelítés első megtestesítője a Volvo EX90, amit egyébként tavaly novemberben mutatott be a gyártó, mint a nagy sikerű XC90 SUV elektromos utódját. A tisztán elektromos Volvo EX90 111 kWh (107 kWh nettó) kapacitású akkumulátort kapott.