A Volkswagen ID.Buzz Cargo teljesen elektromos áruszállítója alapesetben tisztességes rakteret kínál, azonban ha ez nem lenne elegendő, akkor a vonóhorognak hála még utánfutóval is vontathatunk ezt-azt. Ennek azonban egy egy hatalmas ára van. Méghozzá jelentősen csökken a megtehető hatótáv.
Bjørn Nylandnak lehetősége nyílt egy Volkswagen ID.Buzz Cargo (RWD, 82 kWh változat) tesztelésére egy meglehetősen nagy (2,150×5,250×2,205 m) utánfutóval ami üresen is 520 kilogrammot nyomott. A tesztet körülbelül 9-10°C hőmérsékleten és 20″-os Continental EcoContact 6Q (235/50R20) gumiabroncsokkal végezte el Bjørn.
Az első mérések szerint az ID.Buzz Cargo-nak a megtehető hatótávolsága 90 km/órás sebességnél körülbelül 356 kilométer, hasonlóan az utasszállító változatéhoz. Viszont, ha egy utánfutót is hozzákapcsolunk az ID.Buzz Cargo elektromos áruszállítóhoz, úgy nagyjából 63 százalékkal nő az energiafogyasztás. 209 Wh/km-ről 340 Wh/km-re, mellyel pedig a megtehető hatótáv mintegy 38 százalékkal, 219 kilométerre csökken.
Ennek ellenére, még az összes tényezőt figyelembe véve sem rossz ez az eredmény, hisz melyik belsőégésű autó fogyasztása nem nő meg, ha egy méretes utánfutót mögé akasztunk?
Volkswagen ID.Buzz Cargo (RWD, 82 kWh) utánfutóval
Eredmények 90 km/h-nál
- hatótáv 219 km
- energiafogyasztás 340 Wh/km
- használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
- hőmérséklet 9°C
- 20″ Continental EcoContact 6Q (235/50R20)
Volkswagen ID.Buzz Cargo (RWD, 82 kWh)
Eredmények 90 km/h-nál
- hatótáv 356 km
- energiafogyasztás 209 Wh/km
- használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
- hőmérséklet 10°C
- 20″ Continental EcoContact 6Q (235/50R20)
Eredmények 120 km/h-nál; 33%-kal több, mint 90 km/h:
- hatótáv 261 km; 27%-os csökkenés
- energiafogyasztás 285 Wh/km; 36%-os növekedés
- használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
- hőmérséklet 10°C
- 20″ Continental EcoContact 6Q (265/45-R20)